Ahogy a szabadalmi hivatalnál bejegyeztetett formatervek, úgy az elnevezések is sokat elárulnak az autógyártók jövőbeli terveiről
Lexus IS-F: 5.0 V8, 423 LE, 270 km/h

Lexus IS-F: 5.0 V8, 423 LE, 270 km/h

Lexus IS-F: 5.0 V8, 423 lóerő, 270 km/óra


A Toyota január derekán igényt nyújtott be az amerikai szabadalmi hivatalhoz az RC F elnevezés levédésére. Ez a kezdeményezés, valamint annak tavaly novemberi előzménye, amikor a ‘Lexus RC 350’ nevet jegyeztették be, mindenféle feltételes mód nélkül utal arra, hogy – a fenti képen is látható –  LF-CC kupétanulmány, a jelenlegi IS-t felvezető kétajtós ezzel a modellkóddal kerül gyártásba.

Az RC 350 értelemszerűen a gyár 3,5 literes V6-os motorjára utal, az RC F pedig arra enged következtetni, hogy az előző generációs IS-hez hasonlóan az új modellcsaládnak is lesz brutális sportváltozata. Hogy ez elődjének hasonlóan nyolchengeres szívómotort kap-e, esetleg utoléri a Lexust a downsizing szele, netán a power hibrid műfajban készülnek újat alkotni, még korai volna megmondani.

Az R előtagot eddig csupán szabadidő-járműveinél (RX) alkalmazta a Lexus, az összkerékhajtásra és az emelt hasmagasságra azonban az X utal (a Land Cruiser alapú luxus-SUV LX néven szerepel a kínálatban), ezért az RC mint hagyományos kupé nem zilálná szét teljesen a gyári logikát.