Akárhogy olvassuk, csak nem ír összkerékhajtásról a Renault genfi premierjét beharangozó közlemény. A 4×4 hajtásképletet olyan, választható üzemmódokban működő ESP igyekszik helyettesíteni, amilyennel a Peugeot-nál és a Citroënnél is találkozhattunk. Nyilván léteznek piaci kutatások, vásárlói felmérések, amelyek ezt a döntést indokolták, ezért felesleges is dilemmázni rajta: az első generációs Scenic RX4 eredeti formájában nem tér vissza, és kész.
Ami viszont lesz helyette, az sokak ízlésével találkozhat. Az aktuális Scenic optikáját műanyag betétekkel, küszöbtoldatokkal, krómozott tetősínekkel, valamint meredekebb orrkialakítással, méretes márkajelzéssel és LED-es nappali világításssal javították fel. A beltérben némi szereptévesztséggel sportautós dizájnelemeket hoz a majdnem terepjáró: vágott aljú kormány, alumínium pedálburkolatok, Alcantara üléskárpit szerepel a felszereltségi listán.
|
A Clio infotainment forradalmi ide is elért. A középkonzolt az R-Link rendszer TFT monitora uralja, bár a vezetőtől ilyen messze elhelyezett érintőképernyőnek kétséges a gyakorlati haszna. Egészen biztosan praktikusak bizonyul ellenben az Extended Grip rendszer, amely az ESP működési paramétereit módosítva biztosít előrejutást olyan helyeken, ahol normál esetben megszenvedne az autó. ‘Profi’ üzemmódban (EXP) csak fékez, de nem veszi el a gázt a vezérlés, közúti állásban hagyományos ESP-ként üzemel, míg a ‘laza talajra’ szánt beállítás könnyű terepen, alacsony tapadási együtthatójú felületen optimalizálja fék- és motorteljesítményt.
Utóbbi többek között a vadonatúj, 130 lovas TCe motortól is eredhet, de egyéb műszaki adatokkal egyelőre csínján bánt a Renault: azokra egy hónap múlva, Genfben számíthatunk.