Új testvérmárkát kaphat a Mercedes 1
A Mercedes-Benz anyavállalatáé lehet a Beijing Automotive Group (BAIC) óriáskonszern egy nyolcada. Az ügylethez a kínai hatóságok hozzájárulása is kell.

A Mercedes-Benz anyavállalatáé lehet a Beijing Automotive Group (BAIC) óriáskonszern egy nyolcada. Az ügylethez a kínai hatóságok hozzájárulása is kell.

A Mercedes-Benz anyavállalatáé lehet a Beijing Automotive Group (BAIC) óriáskonszern egy nyolcada. Az ügylethez a kínai hatóságok hozzájárulása is kell.


Február elején jelentette be a Daimler AG, hogy 12 százalékos tulajdonrészt vásárol a tőzsdére készülő Beijing Automotive Group-ban. Erre korábban soha nem volt példa: a kínai hatóságok most először engedélyezhetik, hogy egy külföldi vállalat bevásárolja magát egy hazai autóipari cégbe.

A BAIC és a Daimler kapcsolata nem új keletű, a kínaiak 2006 óta építenek Mercedes-Benz személygépkocsikat (E-osztály, illetve nyújtott tengelytávú C-osztály).

A Daimler a BAIC közelgő tőzsdei bevezetését kihasználva szeretné minden eddiginél (és ami a legfontosabb: minden konkurensénél) stabilabban megvetni a lábát abban az országban, amely autógyártásban már évek óta vezeti a globális ranglistát, tavaly pedig az eladások terén is átvette a vezető helyet.

Az új ügylet értelmében a Daimler két helyet kap a BAIC igazgató testületében, valamint többségi tulajdonrészt szerez a Mercedes-Benz helyi értékesítéséért felelős hálózatban. Az jelenleg még nem tisztázott, hogy a BAIC milyen struktúrában jelenne meg a Daimler portfoliójában, már ha egyáltalán megjelenne: a mostani megállapodás a kínai félnek nem ad tulajdonjogot a német vállalatban.

A Daimler számos más kapcsolattal is rendelkezik a kínai piacon, ám azok vegyes vállalatok (elektromosautó-gyártás a BYD-del, közepes és nehéz haszonjárművel az Auman márkával). A február első napján aláírt szerződés csak a hatóságok jóváhagyásával jöhet létre, szakértők szerint legkorábban jövő ilyenkor tehetnek pontot az ügylet végére.