A spanyolországi Vigóban lelt rá erre a konvojra a highmotor.com stábja. Nyilván nem volt véletlen a találkozás: a városban üzemel egy Peugeot-Citroën gyár, így érdemesnek láthatták kiküldeni egy kémcsapatot. Be is jött a számításuk: a képeken mindennemű álcázás nélkül látható az az autó, amely arányai és időzítése alapján nem lehet más, mint a Citroën C4 Picasso új generációja – de atya úristen, mi történt az arcával?!

Merész orrkialakításával a Fiat Multipla és a Nissan Juke nyomdokaiba lép a francia egyterű.
Robotzsaru lesz az új Citroën C4 Picasso 9


Az új modellek az övvonal alatt a C4 stílusát követik, fölötte viszont merőben újszerű formai megoldást alkalmaztak. Hacsak nem egy briliánsan kivitelezett megtévesztésről van szó, és a végleges, hagyományos fényszórókat nem rejtették a LED-es nappali fénycsík fölötti lemezek alá, a Citroën megérdemel egy vállveregetést régről híres, ám mostanság jobbára elfeledett bátorságáért. Hasonló csíkfényszórókkal találkozhattunk évekkel ezelőtt a Tubik furgon-tanulmányon. A keskeny sávok csak kiegészítő lámpák, a fő fényforrás a Nissan Juke stílusában alájuk, ködfényszórót (illetve ez esetben irányjelzőt) imitálva költözött.

A hátfal is átalakult, a lámpa rajzolata és a karosszériára rázáró csomagtérajtó határozottan Audis stílusú. Az oldalfalon az eddig elrejtett, ez alkalommal viszont markánsan kihangsúlyozott C-oszlop a legfeltűnőbb újdonság: ez sokkal inkább kombissá teszi a buszlimuzin megjelenését.

Az álca hiánya és az általános kidolgozottság alapján a fejlesztés legvégső stádiumában járhat a modell, így nem tűnik a valóságtól elrugaszkodottnak a feltételezés, hogy már Genfben megláthatjuk a szériaverziót. A fényképészet készítő újságírók az eddigihez hasonló, középre rendezett műszerfalról számoltak be.

A Peugeot és a Citroën új kompakt padlólemezére épülő buszlimuzin várhatóan a C4 széria hajtáslánc-választékát kapja meg; ez 1,4-es és 1,6-os benzinmotorokat (95-155 LE), illetve 1,6 és 2,0 literes dízeleket (90-150 LE) jelent.