Szinte pontosan egy éve esett át egy jelentős egy ráncfelvarráson a Scénic és nyurga testvére, a Grand Scénic. Az akkor eszközölt változások olyan átfogóak voltak, hogy a magyarországi forgalmazó honlapján a mai napig tételesen megtekinthető, mi minden módosult az autót: új hűtőmaszk, diódás nappali fények, friss rajzolatú keréktárcsa, átdolgozott kárpitok, jobb minőséget sugalló anyagok dobták fel az autó esztétikumát.

Az új XMod modellváltozattal összhangban a Renault kompakt egyterű családjának többi tagja is megújul. Az átalakulás nem nevezhető forradalminak.
Titkolja, de frissül a Renault Scénic 23


Most azonban ismét átdolgozta kompakt buszlimuzinjait a francia gyártó. Addig rendben is van, hogy lecserélték az orrészt: meredekebb felület, méretesebb márkalogó köszönti a közönséget, a lökhárítóról utóbbi hátterébe költözött a fekete betét. A további módosításokat azonban nagyítóval kell keresni, és úgy sem biztos, hogy rájuk lelünk.

Ha hátulról nézzük, legfeljebb az új motorjelzésről ismerhetjük fel a 2013-as modellt. Három új Energy erőforrás, köztük a vadonatúj Energy TCe 130 erősíti a Scénic csapatát. Ez 15 százalékkal takarékosabb, mint azonos teljesítményű elődje, az erőteljes motor vegyes üzemben átlagosan egy literrel kevesebb üzemanyagot igényel.

A beltérben ha lehet, még nehezebb azonosítani az új évjáratot; ha nem rendeljük meg a Clión bevezetett R-Link infotainment rendszert, alighanem soha nem jövünk rá, hogy az új vagy a vadonatúj Scénic vízlepergetős kárpittal húzott ülésein foglaltunk-e helyet. Az R-Link az okostelefonos alkalmazások elvén működő, testre szabható tájékoztató-szórakoztató rendszer, amelyet alig néhány héttel a tavalyi facelift előtt mutatott be a Renault, ezért a Scénic akkor lemaradt róla.

Az új motorkínálat részleteire és a modellfrissítés esetleges további vonzataira a Genfi Autószalonon derülhet fény.