Vaskos, izmos combok, hetyke C-oszlop, izgalmas hátsó lámpák, formás orr – Toyota rég nézett ki ennyire összeszedettnek. Nem mintha problémánk volna a japánok formai ízlésével, de lássuk be, az ügyfeleik elvárásait felmérő tanulmányok az elmúlt években nem szültek különösebben izgalmas dizájnokat.
Most viszont a jelek szerint jó irányba indult el a márka. Főbb vonalaiban felidézi ugyan az Auris stílusjegyeit, annál azonban keményebb, határozottabb a formaterv. A szedán síklapokból építkező felületei leginkább a Honda Accord szögletességét idézik, ami merész, ám korántsem megvetendő példakép. De a tervezők ennél is messzebb mentek: a krómozott hűtőmaszk és az alsó, széles légbeömlő mintha egyenesen egy
Feltételezve, hogy a Furia Concept méretazonos volt, az új generációs Corolla 4620 mm hosszú (jelenlegi: 4545 mm), 1805 mm széles (1760 mm) és 1425 mm magas (1470 mm), nyomtávja tíz centimétert (2600 helyett 2700 mm) gyarapodott.
Az erőforrások kínálatában az Auris tekinthető irányadónak, ami azt jelenti, hogy a jelenleg is használatos 1,33 és 1,6 literes benzinmotorok, valamint az 1,4 és 2,0 D-4D dízelek mellett hibrid hajtásláncra is számíthatunk – korábbi jelentések szerint a benzin-elektromos verzió a japán belpiacon már idén ősszel megkezdi pályafutását.