Decemberben már láthattuk ugyan álcázás nélkül, most azonban a – kiszivárgott – hivatalos gyári fényképek kétségek és fenntartások nélkül elárulják, milyen lesz az az ötajtós BMW 3, amelynek világpremierjét minden bizonnyal Genfben tartják.

Valamivel harmonikusabb az 5-ös GT-nél a magas építésű középkategóriás modell
A nyújtott tengelytávú, Kínának gyártott 3-as szedánra épül

A nyújtott tengelytávú, Kínának gyártott 3-as szedánra épül

A nyújtott tengelytávú, Kínának gyártott 3-as szedánra épül


Eltekintve a karosszériát lezáró, hátsó ajtótól, amely két részben mozgatva egyszerűsíti le az apróbb csomagok pakolását, az autó csupán jelentéktelen formai megoldásokban tér el a limuzintól. A hátsó oldalajtó szögletesebb, hogy helyet csináljon a messzebbről induló tetőoszlopnak; a hokiütő-ív értelemszerűen a karosszériára költözött. A csomagtérfedél szélesebb, a külön mozgathatóság folyományaként beletakar a hátsó lámpák sziluettjébe. A nagyobb autóban nyilvánvalóan érezhetően jobb lesz a helykínálat, noha a tetővonallal együtt az üléshelyzet is megemelkedik.

Akárcsak az 5-ös GT esetében, a hajtásláncokat és a futóművet tekintve itt is tökéletes az egyezés az alapot adó négyajtóssal: 116-258 lóerős dízelmotorokra, illetve 184-306 lovas benzinesekre számítunk, hátsó- és összkerékhajtású kivitelben.

Van miért reménykednie a BMW-nek a 3 GT sikerében, hiszen míg az 5-ös nem túl sikeres, a kisebb méretosztályban nagyra értékelhetik a vásárlók a szedánnal praktikusabb, a kombinál dinamikusabb karosszéria lehetőségét – a cég a korábbi nyilatkozatai alapján (no meg józan paraszti ésszel is) legalábbis feltétlenül erre számít.