Gelb-Schwarze Renner, azaz sárga-fekete versenyző: ezt jelenti a GSR rövidítés. A misztikusnak hangzó elnevezés gyökerei messzire nyúlnak vissza: pontosan négy évtizeddel ezelőtt mutatkozott be a Käfer 1303 S azonos kivitelű sportváltozata, amelyből – milyen meglepő – szintén három és félezer darab készült.
A hetvenes évek morcos méhecskéje sárga karosszériát, matt fekete motorház- és csomagtér-fedelet kapott, sárga típusjelzéssel; a harcos rovarkülsőt az oldalablakok alá és a küszöbök fölé húzott fekete sávozás tette teljessé. A modell reinkarnációja ugyanezt a mintát követi, fekete tetőlemezzel és sárga (az eredetinél sárga-fekete) lökhárítókkal megspékelve. Bolondbiztos korunk ismertető jegyeként hatalmas betűkkel felvitték a típusjelzést az oldalfalra, nehogy valaki félrenézze, és aztán zavarában lerontsa az ügyfél-elégedettségi mutatókat. Ha a rengeteg sárgaság valakinek túl harsány volna (bár akkor miért vesz Beetle-t, könyörgöm?), a modell választható szürke-fekete színkombinációban is, bár ezzel pont a lényege vész el az autónak.Talán pont ez az értelmetlen engedmény vette el a kedvét a tervezőknek attól, hogy az utasteret is megbolondítsák. A fekete szövettel kárpitozott sportüléseket ugyan sárga cérnával varrták, akárcsak a padlószőnyegeket, és sorszámozott típustábla is került a kormányra, de hol marad ez az előd beltéri darázs-dizájnjától?
Na de ne zúgolódjunk, inkább lássuk a lényeget. 210 lóerős TFSI motorjával 7,3 másodperc alatt ugrik százra az újkori GSR, végsebessége 229 km/óra – az előd 50 lóereje ennél valamivel szerényebb menetteljesítményeket tett lehetővé. A nyomatéki maximum (280 Nm) 1700-5200 között végig rendelkezésre áll, így nem sokat kell piszkálgatni a hatfokozatú kéziváltót. Opcióként hatos DSG váltó kérhető.
A Beetle GSR-re májustól vesz fel rendelést a Volkswagen, az első autókat ősszel szállítják ki az ügyfeleknek.