Pontosan húsz centiméterrel hosszabb az új GT az eleve méretes Touring kombiverziónál: 4824 mm-es hosszával és 2920 mm-es tengelytávjával egyenesen a BMW 5 (4899, illetve 2968 mm) felségterületére merészkedik a 3-as széria ferdehátú kivitele, amely a BMW 5 Gran Turismo mintájára buszlimuzinos értékekkel ruházza fel az alapmodellt.

Tegnap kiszivárogtak a fotók, ma hivatalosan is bemutatta új középkategóriás modelljét a BMW. Praktikus, nagy, furcsa.
Nagyra nőtt a BMW 3 GT 51 Hogy ismét a 3-as kombihoz mérjük, a 11 centiméterrel megnyújtott tengelytáv és a 8 centiméterrel magasabban húzódó tetőlemez helyezi túlzás nélkül más méretosztályba a GT-t.

Nagyra nőtt a BMW 3 GT 52


Ennyi hellyel persze könnyű jól gazdálkodni. Az első és hátsó üléseket egyaránt 59 mm-rel emelték meg, a jobb körkörös kilátás mellett is marad tehát bőségesen extra fejtér az utasoknak. A hátsó lábtér pontosan 7 centiméterrel nagyobb, mint akár a kombi, akár a szedán verzió esetében, ami a szerencsésebb ajtókivágással együtt összehasonlíthatatlanul kényelmesebbé teszi az autót eddig ismert variánsainál.

A csomagtartó sem maradt ki a térnyerősdiből: a kombi 495 literjével szemben 520-at tud felmutatni, amelyet a márkától mostanra megszokott, tökéletesen szabályos oldalfalak határolnak. A háromrészes (4:2:4) ülésosztás és a két részből álló kalaptartó révén rakodáskor könnyen alkalmazkodik a szükségletekhez. A padló alatti tárolórekesz és a lekötési pontok nem érdemelnek külön figyelmet, a LED-csíkokkal megoldott csomagtér-világítás viszont elegáns és praktikus részlet.
Nagyra nőtt a BMW 3 GT 53 A nagyobb karosszéria aerodinamikai jellemzőit a szedán és kombi modelleknél simább kialakítású motorházfedél mellett két, vadonatúj megoldás: az első kerekek mögött elhelyezett, a légörvényeket mérséklő kilépőnyílások, valamint a márkánál korábban soha nem alkalmazott, aktív hátsó légterelő hivatott optimalizálni.

Nagyra nőtt a BMW 3 GT 54


Utóbbi 110 km/óra felett automatikusan kiemelkedve több mint harmadával csökkenti a hátsó tengelyen ébredő felhajtóerőt, 70 km/óra alatt magától visszahúzódik a karosszériába, csupán a törésvonal árulja el jelenlétét.

A BMW 3 GT bevezetésekor háromféle benzin és két dízelmotorral vásárolható meg. A 306 lóerős, hathengeres BMW 335i Gran Turismo mellett négyhengeres erőforrások: a 245 lóerős 328i és a 184 lovas 320i, illetve a 320d (184 LE) és a BMW 318d (143 LE) jelentik a kínálatot.

Minden motorváltozathoz társítható a nyolcfokozatú automata sebességváltó, a start-stop rendszer minden esetben alapfelszerelés. Még idén nyáron bővül a kínálat: jön a 325d 218 lóerővel, négy motorhoz pedig (320i, 328i, 335i és 320d) elérhetővé teszik a BMW xDrive összkerékhajtást.
Nagyra nőtt a BMW 3 GT 55 Az autó ötféle kivitelben (alap; Sport, Luxury vagy Modern Line csomagok; illetve júliustól M-Sport csomag) rendelhető. Nagyobb méretei miatt a másik két variánsnál méretesebb, legalább 17 (a 10 mm-es ültetést hozó M-csomag esetén 18) colos kerekeken gördül a Gran Turismo, az elektromos szervokormány opcióként változó áttételű kivitelben is megvásárolható, és természetesen a GT is megkapja a takarékos vagy sportos vezetést célzottan támogató (akár 20% fogyasztáskülönbséget eredményező) Eco Pro üzemmódkapcsolót.

Az elektronikai rendszerek terén nem megy a szomszédba egy kis felvágásért a 3-as GT: a teljesség igénye nélkül színes head-up display, sávelhagyásra figyelmeztető és holttérfigyelő rendszer, vakításgátló automata távolsági fényszóró, a keresztirányú forgalmat figyelő, kereszteződésbe betekintő kamera, valamint álló helyzetig működőképes adaptív tempomat szerepel a listán.