A Volkswagen konszern felügyelőbizottságának elnöke Ferdinand Piëch „legalább eggyel” kívánja bővíteni a konszern márkapalettáját 2018-ig a világelsőség megszerzését célzó növekedési program keretében – idézi az Automotive News Europe szakmai hírportál a Bloomberg hírügynökség cikkét.

Újabb márkákra pályázik a Volkswagen 1
Újabb márkákra pályázik a Volkswagen 5


Ferdinand Piëch az ADAC Motorwelt havi magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy gyerekei tíz év múlva a konszern „13 márkájának egyikét” vezetik majd. A Volkswagen jelenleg 12 márkával rendelkezik. Ebből nyolc személygépkocsi, egy könnyű hasznongépjármű, kettő nehéz tehergépjármű és egy motorkerékpár márka.

A felügyelőbizottsági elnök az interjúban nem tett említést arról, hogy a konszern milyen módon kíván szert tenni egy újabb márkára.

Az egyik lehetséges változat a fejlődő piacokra szánt olcsó autómodell lenne, melynek terveit a múlt hónapban jelentette be a Volkswagen a detroiti autószalonon. A projekt megvalósításáról az idén hoz döntést a konszern.

Szóba jöhet még az Alfa Romeo megvásárlása is, miután Ferdinand Piëch és a Volkswagen több vezetője is több alkalommal kifejezte már a konszern szándékát az olasz márka megvásárlására – a Fiat konszern vezérigazgatója Sergio Marchionne ezt azonban határozottan elutasította. Piëch az ADAC Motorweltnek adott interjúban „kultuszmárkának” nevezte az Alfa Romeót.

A Volkswagen konszern az utóbbi években több márkát is felvásárolt, nevezetesen a MAN tehergépjármű gyárat, a Ducati motorkerékpár gyárat és a Porsche sportkocsi gyárat.

A Volkswagen próbálkozott szoros kapcsolatokat kiépíteni a Suzuki Motor Corp. autógyárral annak 19,9 százalékos pakettjének megvásárlásával 2009-ben 1,7 milliárd euróért, az ügylet azonban kudarcba fulladt. A japán autógyár jelenleg bírósági úton kívánja visszaszerezni a Volkswagen tulajdonában lévő részvénypakettet.

Martin Winterkorn, a Volkswagen konszern elnök-vezérigazgatója tavaly augusztusban viszont úgy nyilatkozott, hogy a konszernnek éppen elég tennivalója van meglévő márkáival.

Forrás: MTI