2012 novemberében jelentette be visszatérését az autósportba az Opel. Az Astrából és az Adamból terveznek versenyautót, előbbit zárt pályára, a kisautót ralira szánják. Az Adam sportváltozata, a márciusi Genfi Autószalonon az FIA R2 rali-szabályzata szerint felépített tanulmányként jelenik meg. Olyan kocsit terveznek, amely Európa bármelyik országos bajnokságában bevethető. Amatőröknek szánják, ahogy ellenfeleit a Renault Twingo és Škoda Fabia R2 modelleket is
Az Adam R2 hajtását 1,6-os szívómotorra bízták, amely 185 lóerőt és 190 newtonmétert fejt ki. Erejét ötfokozatú, szekvenciális Sadev sebességváltó és mechanikus differenciál továbbítja. Az aszfaltra és murvára való, állítható futómű segíti a maximális útfogás elérését, szűkebb fordulást pedig hidraulikus kézifék javítja.
A gyorszáras motor- és csomagtartó-tetővel szerelt R2 tanulmány belseje is professzionális versenyautóé. Szerepel benne a HANS nyakvédőhöz előkészített versenyülés, a műszerfalon a folyadékkristályos fokozatkijelző, a fokozatkapcsolási lámpa, a rali-computer, a térképolvasó lámpa és az elektromosan indítható tűzoltó készülék.
A kompakt R2 sportgép alapja az új Adam Cup változat, az első lépés egy új, Európára irányuló raliprogram felé, amelynek feladata, hogy a fiatal tehetségeket fokozatosan eljuttassa az európai élvonalba. A 2013-as idényben körülbelül negyven Adam kupa-autó szerepel német és francia márkabajnokságokban, miközben zajlik az Adam R2 fejlesztése és homologizációja.
A német márkabajnokság győztese feljut az R2-osztályba, és a következő évadban megkülönböztetett támogatást kap az Opel és az ADAC részéről.
Műszaki adatok: Opel ADAM Rallye R2
Motor: 1.6-os ECOTEC 16V, változó vezérlés,BOSCH autósport-vezérlőkészülék
Teljesítmény: kb. 185 LE 7750/percnél
Nyomaték: kb. 190 Nm 6200/percnél
Erőátvitel: soros, ötfokozatú Sadev sebességváltó, differenciálzár
Futómű: REIGER verseny-futómű, háromszorosan állítható, MacPherson rugóstagok Uniball gömbcsuklókkal, aszfalt- és murva-specifikáció
Kormány: elektrohidraulikus szervokormány
Keréktárcsák: EVO Corse alumíniumfelnik, 6,5 x 16 col (aszfalt), 6 x 15 (murva)
Fékrendszer: hidraulikus ‘Fly-Off’ kézifék, nyomásszabályozás a hátsó tengelyen, Brembo négydugattyús féknyergek elöl
Féktárcsák: 310 mm, hűtött (aszfalt, elöl), 278 mm hűtött (murva, elöl), 264 mm (hátul);
Karosszéria: könnyű építésű nyers karosszéria, integrált biztonsági struktúra, alsó védőlemez a motornál és a tanknál
belül: SPARCO versenyülések (HANS nyakvédőre előkészítve), elektromosan indítható tűzoltó készülék, száraz akkumulátor
kívül: OPC Line karosszériaelemek, gyorszáras motor- és csomagtartó-tető, vontatószemek
Elektromosság: autósport kijelző, fokozatjelző és felkapcsolási lámpa, MONIT rali-computer, központi kapcsolókonzol, térképolvasó lámpa
Méretek: hosszúság 3698 mm, szélesség 1720 mm, (állítható) magasság 1442 mm (aszfalt), tengelytáv 2310 mm, súly 1030 kg