2012 novemberében jelentette be visszatérését az autósportba az Opel. Az Astrából és az Adamból terveznek versenyautót, előbbit zárt pályára, a kisautót ralira szánják. Az Adam sportváltozata, a márciusi Genfi Autószalonon az FIA R2 rali-szabályzata szerint felépített tanulmányként jelenik meg. Olyan kocsit terveznek, amely Európa bármelyik országos bajnokságában bevethető. Amatőröknek szánják, ahogy ellenfeleit a Renault Twingo és Škoda Fabia R2 modelleket is

Apró raliautó az Opeltől 1
Apró raliautó az Opeltől 15


Az Adam R2 hajtását 1,6-os szívómotorra bízták, amely 185 lóerőt és 190 newtonmétert fejt ki. Erejét ötfokozatú, szekvenciális Sadev sebességváltó és mechanikus differenciál továbbítja. Az aszfaltra és murvára való, állítható futómű segíti a maximális útfogás elérését, szűkebb fordulást pedig  hidraulikus kézifék javítja.

A gyorszáras motor- és csomagtartó-tetővel szerelt R2 tanulmány belseje is professzionális versenyautóé. Szerepel benne a HANS nyakvédőhöz előkészített versenyülés, a műszerfalon a folyadékkristályos fokozatkijelző, a fokozatkapcsolási lámpa, a rali-computer, a térképolvasó lámpa és az elektromosan indítható tűzoltó készülék.


A kompakt R2 sportgép alapja az új Adam Cup változat, az első lépés egy új, Európára irányuló raliprogram felé, amelynek feladata, hogy a fiatal tehetségeket fokozatosan eljuttassa az európai élvonalba. A 2013-as idényben körülbelül negyven Adam kupa-autó szerepel német és francia márkabajnokságokban, miközben zajlik az Adam R2 fejlesztése és homologizációja.

A német márkabajnokság győztese feljut az R2-osztályba, és a következő évadban megkülönböztetett támogatást kap az Opel és az ADAC részéről.

Műszaki adatok: Opel ADAM Rallye R2

Motor:    1.6-os ECOTEC 16V, változó vezérlés,BOSCH autósport-vezérlőkészülék
Teljesítmény:    kb. 185 LE 7750/percnél
Nyomaték:        kb. 190 Nm 6200/percnél
Erőátvitel:    soros, ötfokozatú Sadev sebességváltó, differenciálzár
Futómű:    REIGER verseny-futómű, háromszorosan állítható, MacPherson rugóstagok Uniball gömbcsuklókkal, aszfalt- és murva-specifikáció
Kormány:    elektrohidraulikus szervokormány
Keréktárcsák:    EVO Corse alumíniumfelnik, 6,5 x 16 col (aszfalt), 6 x 15 (murva)
Fékrendszer:    hidraulikus ‘Fly-Off’ kézifék, nyomásszabályozás a hátsó tengelyen, Brembo négydugattyús féknyergek elöl
Féktárcsák:    310 mm, hűtött (aszfalt, elöl), 278 mm hűtött (murva, elöl), 264 mm (hátul);
Karosszéria:    könnyű építésű nyers karosszéria, integrált biztonsági struktúra, alsó védőlemez a motornál és a tanknál
    belül: SPARCO versenyülések (HANS nyakvédőre előkészítve), elektromosan indítható tűzoltó készülék, száraz akkumulátor
    kívül: OPC Line karosszériaelemek, gyorszáras motor- és csomagtartó-tető, vontatószemek
Elektromosság:    autósport kijelző, fokozatjelző és felkapcsolási lámpa, MONIT rali-computer, központi kapcsolókonzol, térképolvasó lámpa
Méretek:    hosszúság 3698 mm, szélesség 1720 mm, (állítható) magasság 1442 mm (aszfalt), tengelytáv 2310 mm, súly 1030 kg