Nincs fejlődés kompromisszum nélkül: a Golf R-nek el kellett dobnia összkerékhajtását, hogy technológiáját vászontető alá hozhassák. Az eredmény így is lenyűgöző: a DSG váltóval szerelt R kabrió 6,4 másodperc alatt éri el a százat. A zárt karosszériás változat 5,5 másodpercéhez képest jelentős ugyan a lassulás, de ez a fajta dinamika még így is térugrásnak számít a nyitott tetős VW Golfok történetében.
A többi paraméter nagyságrendileg stimmel. Az átalakulás keretében a Golf kabrió futóművét 25 mm-rel leültették, a keréktárcsák 18 vagy 19 colos, klasszikus rajzolatú darabok, ezüst vagy fényes fekete kivitelben. Utóbbi kissé ízléstelenül hangzik, ám jól rímel az autón több ponton alkalmazott betétekre: szintén fényes fekete ugyanis az R logóval díszített hűtőrács, a bixenon fényszórók kerete, a külső tükrök háza, sőt, még a féknyergek és a hátsó diffúzor is. Elöl a nappali világítás, hátul a teljes lámpaegység LED technológiát alkalmaz.
Az utastérben négy, erősen kontúrozott bőrülés található, fejtámlájukba nyomott R logóval, a kormány, a hatfokozatú DSG sebességváltó (alapfelszerelés) és a kézifékkar bőrborítását szürke öltések díszítik. A pedálokat acél rátét borítja; alumínium díszíti az ajtókat, a küszöböket, a kormányt és a műszerfalat.
A 250 km/óra végsebességű modell vászonteteje megegyezik az alapkivitelével: ez a megszokott, motoros mozgatású szerkezet, amely 9,5 másodperc alatt nyitható, 11 mp alatt zárható, mozgatását 30 km/óráig engedélyezi a vezérlés.