„Minden Corvette-et eredendően nyitott autónak tervezünk, és ez igaz az új modellre is” – mondta Tadge Juechter, a C7 projekt főmérnöke. „A Corvette kupéként és kabrióként egyaránt sokoldalú autó, amely az ingázástól a hosszú távú utazáson át a hegyi szerpentineken való csavargásig minden szituációban helyt áll.”

Március elején lenyitja tetejét a kultikus sportkocsi új kiadása.

Március elején lenyitja tetejét a kultikus sportkocsi új kiadása.

Március elején lenyitja tetejét a kultikus sportkocsi új kiadása.


Ezzel a sokat mondó felvezetéssel jelentette be a Chevrolet, hogy az előzetes várakozásoknak megfelelően Genfben valóban bemutatja a hetedik generációs Corvette kabrió kivitelét. Olvasatunkban ez változatlan helykínálatot és csorbítatlan menetteljesítményeket jelent. Utóbbi a karosszéria csavarodási ellenállását éppúgy magában foglalja, mint a hajtáslánc komponenseinek hűtését – magyarul nem valószínű, hogy a kabrióról hiányoznának a differenciálmű és a váltó temperálására szolgáló, a hátsó kerékív tetején vágott szellőzőnyílások.
Ledobja tetejét az új Corvette 10


Az ‘eredendően kabriónak tervezve’ kitétel arra enged következtetni, hogy a fémtető eltávolítása után sem volt szükség számottevő plusz merevítések beépítésére, azaz a könnyített vázszerkezetű Corvette tömege várhatóan alig lesz nagyobb kabrió kivitelben. A 6.2 V8 450 lóerejétől és 610 Nm nyomatékától támogatva a kabrió vélhetően minden gond nélkül képes lesz tartani a kupé menetdinamikai képességeit (0-100 km/h 4 mp-en belül, 1 g-t meghaladó kanyargyorsulás), végsebességről továbbra sem beszél a gyár.

Fotót nem közöltek az autóról, csupán egy sziluett-skiccet, így nehéz volna megmondani, helytállóak voltak-e azok a számítógépes grafikák, amelyek az elmúlt hetekben napvilágot láttak az autóról. Vélhetően igen, annál is inkább, mert a kabrióról felröppent, fent is látható első kép egy modellgyártó cég katalógusából származott, náluk pedig nem dívik a blattolás.

Az viszont feltűnő, hogy a vázlatot rögtön három kivitelben is legyártották: a jelöletlen mellett létezik egy Stingray, illetve egy Corvette feliratú rajz, ami arra enged következtetni, hogy a Chevrolet az Egyesült Államokon kívül nem feltétlenül szeretné használni azt a patinás elnevezést, ami úgyis kizárólag hard core fanatikusoknak jelent valamit.