|
Két éve egy hátsókerék-hajtású limuzin előtanulmányát leplezte le, most pedig egy felső kategóriás utazógéppel kacérkodik a Kia. A kettő között nem csupán az a közös, hogy mindkettő merőben új vadászmezőkre vezetné a márkát: az Európában papírra vetett limuzintól örökölte műszaki alapjait az amerikai fejlesztésű Cross GT.
Ez azt is jelenti, hogy terepjárós kiállás helyett viszonylag civil arányokkal rendelkezik a Cross GT: hosszú tengelytáv, széles nyomtáv, rövid túlnyúlások. A tervezett jármű valóban nem apró darab: 4,9 méter hosszú, 21,3 centivel hosszabb, mint a Sorento. A gigantikus tengelytáv (3,1 méter) 40 centivel, a kétméteres szélesség 12,5 centivel haladja meg a Sorentóét, ugyanakkor az óriás 4 centivel alacsonyabb (166 cm) a Kia mostani legnagyobb személyjárművénél.
A LED-ekkel, illetve a tetőbe vágott, hatszögű ablakokon keresztül megvilágított, tágas beltér középről kétfelé nyíló oldalajtókon keresztül közelíthető meg.
A fabetétek ölelésében érintésérzékeny kezelőfelületeket találunk, a tanulmányautót felszerelték a menetadatokat a szélvédőre kivetítő head-up display rendszerrel, a sebességváltó egy vízcsaphoz hasonló tekerőtárcsával vezérelhető. Az ülések az ilyen tanulmányokon megszokott módon a központi konzolra felfogatva lebegnek a padló fölött. Jelenleg csupán négyszemélyes a GT Cross, hely azonban akad benne akár hét ülésnek is, noha a csomagtér emelt padlója nem sok jót ígér a hátul utazóknak.
Hogy megvalósul-e valaha a Kia közel ötméteres szabadidőjárműve, nekünk, európai közönségnek gyakorlatilag édesmindegy. Annál lényegesebb, hogy a nagy jármű hibrid hajtásláncot kapott – igaz, ez sem mifelénk szokásos léptékű. Az autó orrában dolgozó 3.8 V6 benzinmotor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó közé szerelték be a közelebbről nem részletezett villanymotort. A rendszerteljesítmény 400 lóerő, a tisztán elektromos hatótávolság 32 kilométer. Ezt a hajtásláncot, ha lehet, még inkább tanulmányként kezeli a gyár, mint az autót, ám ha valóban szeretnének a piacok felsőbb régióiban helyet csinálni maguknak, elengedhetetlen egy modern, környezetileg vállalható erőforrás a palettán.