Sebastien Loeb csak négy rali-világbajnoki futamon indul 2013-ban. Svédországban azért indult, hogy nyerjen, erőből. Így aligha meglepő, hogy a verseny zárónapján mindent megtett, hogy ledolgozza a szombat estére összegyűlt 25 másodperces hátrányát az élen álló Sebastien Ogierrel szemben.
A most a Volkswagen csapatot erősítő, korábbi csapattársa azonban simán kontrol alatt tartotta a kilencszeres világbajnokot. Hiába nyerte Loeb az első három szakaszt, Ogier mindannyiszor néhány másodperccel mögötte érkezett a második helyen.
Sőt, a volkswagenes ezt követően rátett egy lapáttal és megnyerte a vasárnapi negyedik szakaszt, amivel egy csapásra visszavette, amit addig odaadott. Ez úgy tűnik megtörte Loeb támadási kedvét, mert a kilencszeres világbajnok az utolsó két szakaszon már jóval lassabb volt, beletörődött a második helybe.
Sebastien Ogier – aki a második szakasz óta állt az élen – nem lassított, hanem megnyerte a külön pontokért zajló utolsó szakaszt is, a power stage-et is, azaz az első helyért járó 25 pont mellé további 3-mat zsákolt.
Loeb azt mondta az időmérőn rontotta el a versenyt, nyolcadik volt, míg Ogier első, utóbbi így sokkal jobb rajtpozicóval indulhatott, amit pénteken délelőtt időre is váltott. Ezt a különbséget már nem tudta visszaszerezni. Ki tudja? Ogier olyan fölényesen autózott, lehet Loebnek egyébként akkor lett volna esélye, ha közelebb végez az időmérőn. 41 másodperc volt a végén, sok.
Ez volt Ogier pályafutásának nyolcadik győzelme. Utoljára 17 hónapja nyert, tavaly S2000-es autóval tartotta formában magát. A fiatal francia a második nem skandináv pilóta, aki meg tudta nyerni a Svéd-ralit, az első Sebastien Loeb volt.
Ez a Volkswagen Motorsport első WRC-sikere. Az idény aligha reménykedhettek ilyen kezdésben, két verseny, egy 2. és egy 1. helyezés, ez több mint meglepetés. Ogier vezeti a bajnokságot.
Skandináv szempontból korábban soha ilyen rossz eredmény nem született, hiszen a legjobb északi versenyző, Mads Ostberg csak harmadikként zárt. A norvég pilóta pénteken a motor túlmelegedése miatt veszített időt, de szombaton sikerült felzárkóznia, majd megelőzte az addig harmadik Jari-Matti Latvalát. A VW másik versenyzője egyelőre még állítgatja a számára még új autót. Vasárnap igyekezett, hogy a dobogóra kerüljön, nem sikerült maradt negyedik.
Mögöttük az M-Sport Fiestái sorakoznak a top 10 további helyein, ha Mdas Ostberget is beleszámoljuk az első tíz helyen hét Fiesta végzett, aligha érezhető, hogy a Ford, mint gyár kivonult a rali-világbajnokságból.
Sebastien Loeb legközelebb májusban az Argentin-ralin ül a Citroënbe, addig a csapatnak Mikko Hirvonen és Dani Sordo áll rendelkezésre. Igencsak kérdéses, hogy képesek-e felvenni a versenyt a Volkswagen ellenében.
Hirvonen a Svéd-ralin már az első szakaszon lecsúszott az útról és csak 20 perces munkával sikerült kiszabadítani a DS3-ast a hó fogságából, 16. helyen végzett. Dani Sordo pénteken és vasárnap is kiesett, utóbbi már végleges volt.
A 2013-as Svéd-rali végeredménye (22/22 szakasz):
1. Sebastien Ogier VW 3ó11p41.9mp
2. Sebastien Loeb Citroën + 41.8mp
3. Mads Ostberg Qatar M-Sport Ford + 1p24.5mp
4. Jari-Matti Latvala VW + 1p30.6mp
5. Thierry Neuville Qatar M-Sport Ford + 5p6.4mp
6. Juho Hanninen Qatar M-Sport Ford + 5p43.1mp
7. Martin Prokop Czech Ford + 11p25.4mp
8. Henning Solberg M-Sport Ford + 11p42.7mp
9. Jevgenyij Novikov Qatar M-Sport Ford + 13p04.7mp
10. Yazeed Al Rahji Yazeed Ford + 16p27mp
A rali-világbajnokság állása a Svéd-ralit követően:
1. Sébastien Ogier 46 pont
2. Sébastien Loeb 43
3. Mads ?stberg 24
4. Dani Sordo 15
5. Jari-Matti Latvala 14
6. Mikko Hirvonen 12
6. Martin Prokop 12
8. Bryan Bouffier 10
8. Thierry Neuville 10
10. Juho Hänninen 8
A rali-világbajnokság következő versenye a Mexikó-rali március 7-10 között.