Szögletes, csupa króm és irdatlan nagy: így néztek ki huszonöt éve Amerika kedvencei, a platós kisteherautók. Úgy tűnik, ezt az autós műfajt is utolérte a nosztalgia szele: a Toyota új csúcs-pickupja kifejezetten retrós fizimiskával ejt bámulatba. A múltidézés persze csalóka, mert ha a felfoghatatlan méretű, csillogó hűtőmaszk mögé tekintünk, olyan ultramodern járművet találunk, amelyet nem arra terveztek, mint amire kellett volna – vagy ki tudja…
Amikor 2008-ban megingott az Egyesült Államok, és vele a világ gazdasága, az észak-amerikai autópiac egyik meghatározó szegmense szűnt meg csaknem teljes egészében. Egyik napról a másikra kihaltak a „városi cowboy-ok”, azaz azok az ügyfelek, akik divatból, életérzésből vásároltak pick-upot, és akiken ugyan mindenki kacagott a hátuk mögött, fizetőképes vevőként mégsem vetették meg őket a piaci szereplők. A 2005-ben még 2,5 millió darabos éves piac 2009-re 1,1 millió darabra zsugorodott.
Úgy tűnik, a Toyota lezártnak tekinti a válságot. A most bemutatott új Tundra legfőbb fejlesztése ugyanis (a már említett, bolygóközi fényjelzésre is alkalmas krómrácsozat, valamint a négy centivel megemelt tetőlemez mellett) két új felszereltségi szint, amelyek mindegyike luxusautókhoz méltó tételeket kínál az ügyfeleknek. A csúcsverzió egyenesen cowboy-tematikájú; modelljelzését kizárólag Amerikában értékelhető gesztussal arról a ranch-ról kapta, amelynek helyén ma a gyártóüzem áll.
És hogy mennyire nem szalmabálák cipelésére termett az autó: már a belépő verzión is alapfelszerelés a tolatókamera és a Bluetooth kihangosító. Szintén széria az ESP minden alárendelt rendszerrel, a két elülső térdlégzsák, és az automata váltós kocsikban igen fontos újításnak számító, néhány éve kitalált fékvezérlő technológia, amely a két pedál együttes lenyomásakor nem engedi elszabadulni a járművet. Az opciós listán holttér-figyelő és hátsó keresztirányú forgalom-figyelő kamera (amellyel kapualjból kitolatva a vezető betekinthet az utcába, hogy nem jön-e keresztben valaki) szerepel. Az említett luxuskivitelek motoros, fűthető-hűthető üléseket, LED nappali fényeket, napfénytetőt, tolatóradart és igényes hifit kapnak, megújult belső terük egy Land Cruisernek is becsületére válna.
Ha mindettől lecsupaszítjuk, akár komoly munkagép is lehetne a Tundra, amely háromféle kabinnal, kettő- vagy összkerékhajtással, és három erőforrással (4.0 V6, 4.6 V8 és 5.7 V8), 270-381 lóerővel kapható, maximális vontatóképessége 4,6 tonna.