Bernd Rosemeyer autóversenyző 1938. január 28-án lelte halálát, amikor különlegesen burkolt autójával új sebességi rekordot készült felállítani a Frankfurt és Darmstadt közötti autópálya-szakaszon. A sors fintora, hogy az Auto Union Stromlinie („áramvonal”) versenyautót éppen egy keresztirányú széllökés térítette el útjából, és dobta el az útról.
Nem hivatalos tanulmányautó emlékezik az Auto Union 75 évvel ezelőtti aerodinamikai autócsodájára.
Nem hivatalos tanulmányautó emlékezik az Auto Union 75 évvel ezelőtti aerodinamikai autócsodájára.
Fotó megosztása:
Balról az eredeti, jobbról 75 évvel későbbi tisztelője
Balról az eredeti, jobbról 75 évvel későbbi tisztelője
Fotó megosztása:
Ahogy régen, most is az autó középvonalában foglal helyet a pilóta
Ahogy régen, most is az autó középvonalában foglal helyet a pilóta
Fotó megosztása:
Keskeny csíkok a fényszórók, a villanymotor nem igényel jelentős légbevezetést
Keskeny csíkok a fényszórók, a villanymotor nem igényel jelentős légbevezetést
Fotó megosztása:
A fényszórókra rímelnek a hátsó lámpák
A fényszórókra rímelnek a hátsó lámpák
Fotó megosztása:
Az első kerékdobon szereplő 75-ös jelzés a két modell között eltelt háromnegyed évszázadra utal
Az első kerékdobon szereplő 75-ös jelzés a két modell között eltelt háromnegyed évszázadra utal
Fotó megosztása:
Az eredeti Auto Union TyP C 'Strömlinie' szerkezeti rajza...
Az eredeti Auto Union TyP C 'Strömlinie' szerkezeti rajza...
Fotó megosztása:
... és az annak alapján elkészített újkori dizájn.
... és az annak alapján elkészített újkori dizájn.
Fotó megosztása:
1937, AVUS verseny
1937, AVUS verseny
Fotó megosztása:
Audi Rosemeyer tanulmányautó 2000-ből
Audi Rosemeyer tanulmányautó 2000-ből
Fotó megosztása:
Balról az eredeti, jobbról 75 évvel későbbi tisztelője
Ennek a 75 évvel ezelőtti tragédiának állít emléket az a különösen kis légellenállású tanulmány, amelyet Lukas Rittwage, a Potsdam-i műszaki főiskola formatervezés szakos hallgatója álmodott meg. Egyelőre csak számítógépen létező versenyautója stílusában a nagy elődöt idézi. A teljesen burkolt kerekű autó pontosan kétszer olyan széles (2000 mm), mint magas (1090 mm). A tengelytáv 2650 mm, a 18 colos kerekekre meglepő módon utcai dimenziójú (elöl 235/40, hátul 285/35) abroncsokat tervezett a leendő mérnök.
4795 mm hosszú autóját villanymotor hajtja, ennél részletesebb műszaki információkkal nem rendelkezünk.
Az Audi egyszer már maga is megemlékezett Rosemeyerről. A rendkívül sikeres versenyzőről elnevezett 2000-ben jelent meg; a koncepcióautót a Bugatti Veyronból ismerős W16-os motorral szerelték fel.
Forrás: AMS