Január végén, a Katari Autókiállításon mutatkozott be az a páratlan sportautó, amely ha menetteljesítményeiben nem is, de extravaganciájában minden konkurensét messze veri. A libanoni W Motor Lykan Hypersport nevű szörnyetegének bendőjébe akkor még csak a bennfentesek pillanthattak be. Mostanra viszont felkerült a világhálóra az autó értékesítési katalógusa, és az utastér legalább annyira extrém, mint a karosszéria.

Ha temérdek a pénzed, az még kevés a Lykan Hypersporthoz: az sem árt, ha az ember profi vadászpilóta
Pilótajogsi kell a hipersportkocsi vezetéséhez 31


Elsőként is az autó hagyományos kulcsok helyett egy karbon-titánium rombuszt kap. Erről vezérelhető minden funkció: a távolból nyitható és zárható a motor- és csomagtérfedél, az ajtók oldalanként vagy egyidejűleg. A klingon harci díszhez hasonlatos távirányító motívumai nem az aranycérnával varrott bőrpanelekből összerakott, szénszálas vázon nyugvó ülésekben köszönnek vissza, hanem a beltér majd’ minden elemén, a kormánytól kezdve a légbeömlőkön át a padlókonzolon elhelyezett, elsődleges kezelőfelületig.

Utóbbi, akárcsak a középkonzolra emelt képernyő és a fő műszercsokor messze túlmutat a ma már szokásos érintőképernyős megoldásokon: az egyedi, digitális műszerfalakra specializálódott ID4Motion stúdióval közösen kifejlesztett interfész holografikus megjelenítést alkalmaz, az információk és a virtuális parancsfelületek a semmiben lebegve várnak az utasításokra, illetve tájékoztatnak az aktuális menetadatokról.

Pilótajogsi kell a hipersportkocsi vezetéséhez 32
Akármilyen lélegzetelállító a Lykan beltere, kétségeink vannak afelől, hogy az innovatív kezelőpult leegyszerűsítené az autó vezetését. Éppen ellenkezőleg, a sportkocsi a lehető legegyszerűbb műszereket és kapcsolókat érdemelte volna: a brosúrában szintén megtalálható menetadatok alapján ugyanis nem árt, ha minden idegszálával a vezetésre koncentrál a tulajdonos.

Az ikerturbóval és az azokhoz tartozó egy-egy intercoolerrel megbolondított 3,8 literes Porsche boxer 7100/percnél adja le 750 LE maximális nyomatékát, a forgatónyomaték 960 Nm 4000/percnél. Százra 2,8, kétszázra 9,4 másodperc alatt gyorsul az autó, a végsebesség az áttételezéstől függően 385 km/óra. A 20 literes városi és 9,9-es országúti átlagfogyasztás viccesen hangzik az 1,4 tonnás autótól, az viszont tetszik, hogy a távvezérléssel indítható motor mellett nyomkövető berendezést is kínál a gyár.

Érdekes, hogy kettős keresztlengőkaros futómű helyett elöl Macpherson rugóstag, hátul multilink felfüggesztés dolgozik a karosszéria alatt. A lámpákba ültetett drágakövekről már korábban is tudtunk, most viszont az is kiderült, hogy a LED-csíkokat tartó titánkarokba összesen 420 darab, 15 karátos gyémántot ültetnek be – ezek kívánságra, illetve a választott fényezéstől függően rubinra, smaragra vagy zafírra cserélhetők.