Novemberben még 350 lóerőt emlegettek, a most nyilvánosságra hozott specifikációk szerint viszont még nagyobb: 360 lóerő az új kétliteres AMG-blokk teljesítménye. Ezzel minden valaha létezett sorozatgyártású négyhengerest lepipál a német turbómotor, amelynek minden 100 köbcentiméterére 18,1 lóerő jut – szédítő fajlagos teljesítmény.
Pont a rekorderről nem közölt képet a Mercedes, annál részletesebben mutatják be fényképeken a márciusban világpremierjét ülő modellt. Mivel a fotók beszédesek, különösebben nem is kell szót vesztegetni a dizájnra: osztott első kötény, sötétszürke szemöldökökkel és alsó légterelővel elöl, szolid diffúzor, légkivezető nyílás és parallelogramma alakú kipufogóvégek hátul, szénszál és szénszál, amerre csak a szem ellát.
|
Az utatérben masszív műbőr-mikroszálas sportülések, váltófülekkel szerelt multifunkciós kormány és szénszál-hatású műszerfalbetétek teremtenek AMG modellhez illő környezetet. A légbeömlőktől kezdve az ülések kontúrozásán és a bőségesen alkalmazott öltéseken át a műszerek és kezelőszervek megvilágításáig a piros és a fekete párosával játszik az AMG; ez alól egyedül a biztonsági öv húzza ki magát: ezen helye sincs a feketének.
Most, hogy ezt ilyen jól kitárgyaltuk, visszatérhetünk a műszaki tartalomhoz. A piezo injektorokat alkalmazó, 1,8 bar (szintén világcsúcs) turbónyomással táplált, közvetlen befecskendezéses négyhengeres kovácsolt hajtókarjai és dugattyúi az AMG hagyományos világát idézik, a start-stop funkció a XXI. század igényeit képviseli. A motor teljesíti a négy év múlva esedékes Euro6-os emissziós normákat (pont akkor lesz ötvenéves az AMG). A megfelelő hanghatásokról a kipufogóba szerelt AMG csappantyú gondoskodik, a mechanikus tartósságot az SLS AMG-től örökölt kétkörös hűtőrendszer szavatolja.
A sebességváltóval integrálták az AMG összkerékhajtás kihajtását, amely így a váltó olajtöltetét használja; a külön kenési rendszer elhagyása érezhető tömegmegtakarítást eredményezett: nyilván ennek is köszönhetőe, hogy a rendszer akár 25 százalékkal könnyebb a konkurensekénél. Alaphelyzetben az első kerekek hajtottak, a hátsó differenciálműben elhelyezett többtárcsás tengelykapcsoló szivattyúja azonban folyamatosan üzemelve (nesze neked energiamegtakarítás) várja, hogy szükség legyen rá. Amint zár, a hajtóerő akár 50 százalékát képes hátravinni.
Az ESP két fokozatban iktatható ki, az Off állás valóban és teljesen off: ilyenkor egészen addig nem lép közbe az ESP, amíg a vezető a fékre nem lép. Kikapcsolt menetstabilizáló esetén is működik azonban az ívbelső kereket finoman fékező kanyarsegéd.
A futómű merevebb kormánycsuklókat és vadonatúj szilenteket kapott, a négylengőkaros hátsó futómű vadonatúj fejlesztés, a vázhoz mereven rögzített segédvázkerettel, tűlméretes stabilizátorokkal és merevebb csapágyazással. Az A 45 AMG alapkivitelben 18 colos keréktárcsákat kap, 235/40-as abroncsokkal. A kormánymű sebességfüggő rásegítést, de fix áttételezést kapott; elöl 350, hátul 330 mm átmérőjű, belső hűtésű féknyergek dolgoznak.