Alaphelyzetben nem érdemel néhány mondatnál többet egy olyan modell, amely csak ajtajai számában különbözik egy már ismert típustól. És nem is, csakhogy a Seat a két hátsó ajtó mellett 35 millimétert is elvett a Leontól a most bemutatott SC (Sports Coupe) fejlesztése során.
A tengelytáv minimális kurtítása szemmel nem, csak tudat alatt észlelhető előrelépést jelentett: legalábbis a Seat szerint autójuk ennek köszönheti harmonikus arányait.
Az ejtett tetővonallal, a jobban döntött (állásszöge egész pontosan 19 fokkal tér el az ötajtósétól) hátsó szélvédővel és az ablak kontúrjának lefelé húzott hátsó sarkával összeszedett, szinte nevéhez méltón kupés az SC. A hátsó ajtó ugyanúgy magasról nyílik, mint megszokhattuk, mögötte viszont legalább változatlan kapacitású, 380 literes a csomagtér.
A motorok kínálata megegyezik az ötajtós kivitelével: a csupa közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses erőforrás 1,2-2,0 literes lökettérfogatú, teljesítményük nyolcvantól 184 lóerőig terjed.
Ahogy mostanság szinte kötelező, az a széria is kapott egy különösen takarékos erőforrást; a 105 lóerős 1.6 TDI 99 gramm CO2-kibocsátással és 3,8 l/100km átlagfogyasztással dicsekedhet. A 150 lóerős 2.0 TDI a maga 4,1 literes átlagával nem sokkal teljesít rosszabbul nála. A dízel paletta két szélén a 90 lovas 1.6 TDI és a 184 lóerős 2.0 TDI csúcsmodell helyezkedik el. Benzinmotorból hármat tartalmaz a választék: az 1.2 TSI 86 vagy 105 lóerővel választható, az 1.4 TSI 140 lóerőt teljesít, míg a későbbiekben bevezetendő 1.8 TSI 180 lóerőre lesz képes.
A novemberben bemutatott Leon kapcsán megismert újítások egytől egyig helyet kaptak az új háromajtósban; az átrajzolt márkajelzéstől a letisztult belső kialakításon át az olyan high-tech megoldásokig, mint a LED-es fényszórók vagy a közelségi érzékelővel felszerelt érintőképernyő.
A biztonsági rendszerek – a sávban tartó rendszer, az automata távolsági fényszóró, az elbóbiskálást észlelő berendezés vagy a másodlagos ütközést megelőző fékvezérlés – egyenesen magasabb kategóriákat idéznek. A 150 lóerőnél izmosabb modellekhez csatolt lengőkaros helyett multilink hátsó felfüggesztés dukál, az FR verzió háromállású üzemmód-kapcsolót kap.