Bár inkább illenének a Tokiói Autószalonra, Genfben fogja leleplezni két új tanulmányát a Mitsubishi. Hiába hasznosítják a legnépszerűbb technológiákat, mindkettő rétegterméknek ígérkezik.

A GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck egy duplafülkés pick-up, agresszív, futurisztikus vonalakkal, és egy tiszta üzemű dízelmotorra épülő hibrid hajtáslánccal. Annyit elárult a gyár, hogy összesen két villanymotort tartalmaz a rendszer, ám azt, hogy ezek egyazon tengelyen vagy elöl-hátul elosztva helyezkednek el, éppúgy titkolják, mint az akkumulátorcsomag jellemzőit. A jármű előirányzott széndioxid-kibocsátása 149 g/km alatti, ami arra enged következtetni, hogy klasszikus hibridről, nem pedig hálózatról tölthető, tisztán elektromos üzemre hosszabb távon is képes plug-in konstrukcióról van szó.

Kompakt villanyautóban, dízel-elektromos haszonjárműben gondolkodik a Mitsubishi

Az i-Mievnél nagyobb a Mitsubishi villanyautó-koncepciója

Az i-Mievnél nagyobb a Mitsubishi villanyautó-koncepciója


A márka bevált összkerékhajtását alkalmazó GR-HEV mellett egy szerényebb, ám belső égésű motort egyáltalán nem alkalmazó koncepciójármű is jelen lesz a Mitsubishi standján. A CA-MiEV városi célú, kifejezetten aerodinamikus jármű, alacsony tömeggel és kompakt méretekkel. Az autó állítólag 300 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.

A hálózatról tölthető Outlander PHEV mellett bemutatkozó járműveknek vélhetően fejlett technológiájuk és jól tálalható marketingjük mellett sem lesz könnyű dolguk, ha sorozatgyártásra adnák a fejüket. Európában ma még nem létezik értékelhető hibrid haszonjármű piac, Amerikában viszont változatlanul jobban szeretik a benzinüzemet. Az elektromos személyautó presztízstermék, haszonnal értékesíteni ellenben jelenleg még komoly állami szubvenciók mellett is szinte lehetetlen.