A harmadik negyedévben kezdi forgalmazni azt az autót a Jeep európai képviselete, amely akár ki is mozdíthatja a holtpontról az amerikai márkát és annak csúcsmodelljét. A Jeep Grand Cherokee ugyanis jelenleg leginkább egzotikus különlegesség, a most bevezetendő módosítások azonban jóval közelebb sorolják a nagy összkerekest az európai prémium szabadidőjárművek magjához.
Amerika januárban megismerte, nálunk márciusban mutatkozik be a Jeep zászlóshajójának alaposan feljavított változata.
Amerika januárban megismerte, nálunk márciusban mutatkozik be a Jeep zászlóshajójának alaposan feljavított változata.
Fotó megosztása:
Több fokozatban állítható hasmagasság és felező teszi jó terepessé
Több fokozatban állítható hasmagasság és felező teszi jó terepessé
Fotó megosztása:
Kevésbé USA-specifikus a műszerfal, pedig képeink még az ottani modellt ábrázolják.
Kevésbé USA-specifikus a műszerfal, pedig képeink még az ottani modellt ábrázolják.
Fotó megosztása:
Magas padló, de jó férőhely. A háttámlák állíthatók, egyszerűen dönthetők
Magas padló, de jó férőhely. A háttámlák állíthatók, egyszerűen dönthetők
Fotó megosztása:
Részterhelésen lekapcsol a V8 néhány hengere.
Részterhelésen lekapcsol a V8 néhány hengere.
Fotó megosztása:
Elektronikus programválasztó kar, megvilágított pohártartók.
Elektronikus programválasztó kar, megvilágított pohártartók.
Fotó megosztása:
A középső, analóg főműszer valójában szép kidolgozású, virtuális grafika.
A középső, analóg főműszer valójában szép kidolgozású, virtuális grafika.
Fotó megosztása:
Kevésbé USA-specifikus a műszerfal, pedig képeink még az ottani modellt ábrázolják.
Bár az együttélés szempontjából nem ez a mérvadó, a szerelembe esést nagyban segíti a Grand Cherokee megújult arculata, amely modernebb, nemzetközibb, sportosabb, mint a jelenlegi, leginkább ízléstől függően kedvelhető dizájn.
Több fokozatban állítható hasmagasság és felező teszi jó terepessé
Több fokozatban állítható hasmagasság és felező teszi jó terepessé
Kívülről az orrész átrajzolt arányai, az új vonalú hátfal, az elöl bixenon, hátul LED-es lámpatestek árulják el az új modellt; az utastérben nagyobb érintőképernyős infotainment rendszer, új kormánykerék, a műszerparkban elhelyezett 7 colos TFT kijelző, jobb minőségű anyagok, friss színkombinációk várnak.
Ha már megvan a szimpátia, érdemes elmélyedni a lényegi változásokban. a jelenlegi hatfokozatú automata váltót egy új, nyolcfokozatúra cserélték; ez finomabban kapcsol, valamint takarékosabbá és dinamikusabbá teszi az autót. A spórolást a légrugózást alsóbb állásba eresztő, a V8-as motor néhány hengerét részterhelésen kiiktató Eco üzemmód fokozza – az autó egyébként Európában leginkább a jelenleg is forgalmazott 3.0 V6 dízelmotorral (241 LE, 550 Nm) érdemel figyelmet.
A technikai módosítások között említést érdemel a lejtmeneti és kapaszkodás-vezérlő, amelynél a gázpedál helyett a kormányra szerelt váltófülekkel (korábban ilyenek sem voltak) szabályozható a sebesség, valamint a ráfutásos balesetek megelőzésére szolgáló, aktív fékezésre is alkalmas megelőző biztonsági fékrendszer.