Már 2014-ben megérkezhet Európa egyes piacaira a Chevrolet Spark elektromos kivitele. A kisautó tengeren inneni verzióját márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be a gyár.
Az Egyesült Államokban tavaly ősszel debütált Spark EV villanymotorja 130 lóerőt és brutális 542 Nm forgatónyomatékot ad le. Az autó ehhez mérten dinamikus: álló helyzetből 8,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára; a villanymotorok sajátosságait ismerve ennek különösen az alsó harmadában lesz lórúgásszerű a gyorsulási élmény.
Az autócsak 20 kWh kapacitású akkumulátor-csomagja hagyományos váltóáramú hálózatról éppúgy tölthető, mint egyenáramú gyorstöltő rendszerről. Utóbbi 20 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintre hozza az akkumulátort – amint kiépül tehát az ehhez szükséges infrastruktúra, a kis Chevy gyakorlatilag kompromisszumok nélküli autózást tesz lehetővé.
Hogy mutassa high-tech mivoltát, a Spark EV hagyományos műszereit egyetlen hétcolos színes kijelzőre cserélték, ezen jeleníthetők meg a szokásos menetadatok, míg az utasok szórakoztatására és tájékoztatására egy hasonló méretű monitor kapott helyet a középkonzolon.