A Lotus Forma 1-es csapatot üzemeltető Genii Capital befektetés-kezelő és pénzügyi tanácsadó vállalat tulajdonosa, a luxemburgi illetőségű Gerard Lopez egyelőre ismeretlen százalékban résztulajdonosa lett az 1939-ben alapított, patinás RUF tuningcégnek.
A 42 éves Lopeznek jellemzően jó érzéke van az üzlethez, annak idején az elsők között fektetett be jelentős összeget a Skype-ba, jelenleg a Genii Capital és a Lotus Forma 1-es csapat mellett résztulajdonosa az ingyenes weboldal-tervezőt fejlesztő Wix vállalatnak, továbbá megvásárolta gyerekkori futballcsapatát.
A RUF-fal sem szerelemből állt össze: meglátása szerint a jelenleginél is nagyobb potenciál rejlik a manufaktúrában, ezért szeretné növelni ismertségét a fejlődő piacokon, egyben felfedni az esetleges új stratégiai lehetőségeket.
Hogy nem a levegőben beszél, arról már Genfben meggyőződhetnek az érdeklődők: a három héten belül esedékes svájci autószalonon „különösen izgalmas” bejelentésre készül a cég. Ez várhatóan egy, a RUF saját fejlesztésű V8-asával szerelt újdonság lesz.
Több, mint tuningműhely
A kezdetben javítóműhelyként, majd benzinkútként működő családi cég az 1950-es években kezdett járműfejlesztéssel foglalkozni. A cégalapító id. Alois Ruf fia, ifjabb Alois Ruf volt az, aki a hatvanas években megalapozta a Porsche-vonalat a cégen belül.
1974-ben vette át a cég irányítását, és egy évvel később bemutatta első Porsche átalakítását. Mai napig legnevesebb autójuk az 1984-es CTR Yellowbird (‘sárgarigó’), amely korának leggyorsabb sorozatgyártású autójaként (342 km/óra) szerzett rangot a cégnek.
A RUF közvetlenül a gyártól vásárolja azokat a nyers karosszériákat és futóműveket, amelyeket felhasználva autóit építi. A saját fejlesztésű műszaki tartalom ezért jellemzően jóval nagyobb arányú, mint a hagyományos értelemben vett autótuninggal foglalkozó manufaktúrák esetében. A német törvények értelmében ezért a pfaffenhauseni RUF autógyártónak számít.