|
A J.D. Power két és fél évtizede méri az ipari szereplők, így az autógyártók termékeinek minőségét. Ehhez laboratóriumi vizsgálatok helyett a leghitelesebb forrásból merít, és a vásárlókat kérdezi tapasztalatairól. Az amerikai székhelyű piaci elemző óriás néhány éve Európában is elvégzi felméréseit, amelyek több tízezer felhasználó kritikus benyomásait összegzik.
A most közzétett adatok elméletileg kizárólag az Egyesült Államok piacán forgalmazott modellpaletták jellemzőit tükrözi, azaz azt mutatja meg, három évvel a gyártásukat (2010) követően mennyire készülnek szétesni vagy vannak egyben az autók. A globális autógyártás korában azonban igenis levonhatók belőle általános következtetések az egyes márkák gyártási minőségére, megbízhatóságára vonatkozóan, akkor is, ha egy európai körkép bizonyos részleteiben (részint a különböző modellstruktúra, részint a gyártás helyszíne, és nem kis hányadban az eltérő ügyfélelvárások és elfogultság miatt) más végeredményt adna.
Általános jelleggel elmondható, hogy az egységnyi autóra jutó meghibásodások számát tekintve az iparág átlaga jelentős és folyamatos javulást mutat. Míg 2007-ben 216 hibajelenség jutott száz gépkocsira, 2009-ben ez a szám már csak 132, mostanra pedig 126-ra csökkent. Meglepő fejlődés, hogy most először a modellfrissítések jobb eredményt hoztak, mint a már kiforrottnak számító, eredeti kibocsátások: utóbbiak 133/100-as átlagával szemben a jelentős ráncfelvarráson átesett modellek csak 116 hibát produkáltak száz autónként.
A 2010-es gyártású személygépkocsik és könnyű haszonjárművek jelenlegi teljesítményét felmérő vizsgálaton 32 márka 2010 típusa szerepelt. Érdemes esetenként összevetni a helyezést és a pontszámot: előfordul, hogy bár javult egy márka teljesítménye, hátrébb csúszott a rangsorban.
J.D. Power
|
|||
|
2013. |
2012. (#) |
|
1. |
Lexus |
71 |
86 (1) |
2. |
Porsche |
94 |
98 (2) |
3. |
Lincoln |
112 |
116 (7) |
4. |
Toyota |
112 |
104 (4) |
5. |
Mercedes-Benz |
115 |
112 (6) |
6. |
Buick |
118 |
125 (9) |
7. |
Honda |
119 |
131 (12) |
8. |
Acura |
120 |
129 (11) |
9. |
Ram |
122 |
174 (29) |
10. |
Suzuki |
122 |
167 (24) |
11. |
Mazda |
124 |
163 (23) |
12. |
Chevrolet |
125 |
135 (13) |
13. |
Iparág átlaga |
126 |
132 |
14. |
Ford |
127 |
124 (8) |
15. |
Cadillac |
128 |
104 (3) |
16. |
Subaru |
132 |
149 (17) |
17. |
BMW |
133 |
154 (20) |
18. |
GMC |
134 |
158 (21) |
19. |
Scion |
135 |
111 (5) |
20. |
Nissan |
137 |
152 (18) |
21. |
Infiniti |
138 |
172 (27) |
22. |
Kia |
140 |
169 (25) |
23. |
Hyundai |
141 |
125 (10) |
24. |
Audi |
147 |
148 (15) |
25. |
Volvo |
149 |
143 (14) |
26. |
MINI |
150 |
161 (22) |
27. |
Chrysler |
153 |
192 (32) |
28. |
Jaguar |
164 |
172 (28) |
29. |
Volkswagen |
174 |
169 (26) |
30. |
Jeep |
178 |
179 (30) |
31. |
Mitsubishi |
178 |
153 (19) |
32. |
Dodge |
190 |
183 (31) |
33. |
Land Rover |
220 |
n.a. |
(n.a.) |
smart |
n. a. |
148 (16) |