Évről évre csökken a panaszok száma, de még mindig nagy a szórás az egyes márkák között. Észak-amerikai statisztikák, általános érvényű következtetésekkel.
Sokat fejlődött a Chrysler-csoport RAM márkája. A többiek a fasorban sincsenek.

Sokat fejlődött a Chrysler-csoport RAM márkája. A többiek a fasorban sincsenek.

Sokat fejlődött a Chrysler-csoport RAM márkája. A többiek a fasorban sincsenek.


A J.D. Power két és fél évtizede méri az ipari szereplők, így az autógyártók termékeinek minőségét. Ehhez laboratóriumi vizsgálatok helyett a leghitelesebb forrásból merít, és a vásárlókat kérdezi tapasztalatairól. Az amerikai székhelyű piaci elemző óriás néhány éve Európában is elvégzi felméréseit, amelyek több tízezer felhasználó kritikus benyomásait összegzik.

A most közzétett adatok elméletileg kizárólag az Egyesült Államok piacán forgalmazott modellpaletták jellemzőit tükrözi, azaz azt mutatja meg, három évvel a gyártásukat (2010) követően mennyire készülnek szétesni vagy vannak egyben az autók. A globális autógyártás korában azonban igenis levonhatók belőle általános következtetések az egyes márkák gyártási minőségére, megbízhatóságára vonatkozóan, akkor is, ha egy európai körkép bizonyos részleteiben (részint a különböző modellstruktúra, részint a gyártás helyszíne, és nem kis hányadban az eltérő ügyfélelvárások és elfogultság miatt) más végeredményt adna.

A Lexus tarolt, az azonos konszernhez tartozó Toyota és Scion viszont rontott eredményein.

A Lexus tarolt, az azonos konszernhez tartozó Toyota és Scion viszont rontott eredményein.

A Lexus tarolt, az azonos konszernhez tartozó Toyota és Scion viszont rontott eredményein.


Általános jelleggel elmondható, hogy az egységnyi autóra jutó meghibásodások számát tekintve az iparág átlaga jelentős és folyamatos javulást mutat. Míg 2007-ben 216 hibajelenség jutott száz gépkocsira, 2009-ben ez a szám már csak 132, mostanra pedig 126-ra csökkent. Meglepő fejlődés, hogy most először a modellfrissítések jobb eredményt hoztak, mint a már kiforrottnak számító, eredeti kibocsátások: utóbbiak 133/100-as átlagával szemben a jelentős ráncfelvarráson átesett modellek csak 116 hibát produkáltak száz autónként.

A 2010-es gyártású személygépkocsik és könnyű haszonjárművek jelenlegi teljesítményét felmérő vizsgálaton 32 márka 2010 típusa szerepelt. Érdemes esetenként összevetni a helyezést és a pontszámot: előfordul, hogy bár javult egy márka teljesítménye, hátrébb csúszott a rangsorban.

Vigyázat! Az alábbi táblázat a nyugalom megzavarására alkalmas adatokat tartalmaz!

J.D. Power
2013 Megbízhatósági tanulmány
(hiba/100 jármű)

 

 

2013.

2012.     (#)

1.       

Lexus

71

  86      (1)

2.       

Porsche

94

  98      (2)

3.       

Lincoln

112

116     (7)

4.       

Toyota

112

104     (4)

5.       

Mercedes-Benz

115

112     (6)

6.       

Buick

118

125     (9)

7.       

Honda

119

131   (12)

8.       

Acura

120

129   (11)

9.       

Ram

122

174   (29)

10.   

Suzuki

122

167   (24)

11.   

Mazda

124

163   (23)

12.   

Chevrolet

125

135   (13)

13.  

Iparág átlaga

126

132          

14.   

Ford

127

124     (8)

15.   

Cadillac

128

104     (3)

16.   

Subaru

132

149   (17)

17.   

BMW

133

154   (20)

18.   

GMC        

134

158   (21)

19.   

Scion

135

111     (5)

20.   

Nissan

137

152   (18)

21.   

Infiniti

138

172   (27)

22.   

Kia

140

169   (25)

23.   

Hyundai

141

125   (10)

24.   

Audi

147

148   (15)

25.   

Volvo 

149

143   (14)

26.   

MINI

150

161   (22)

27.   

Chrysler

153

192   (32)

28.   

Jaguar

164

172   (28)

29.   

Volkswagen 

174

169   (26)

30.   

Jeep

178

179   (30)

31.   

Mitsubishi

178

153   (19)

32.   

Dodge

190

183   (31)

33.   

Land Rover

220

n.a.            

(n.a.)

smart

n. a.

148   (16)