Az autógyártók többsége sajnos menthetetlenül szakbarbár: saját területén kívül nem sok mindenhez ért, ami nem lenne baj, ha nem próbálnának minduntalan kitekintgetni tőlük idegen síkokra. Kiváló példája ennek a márkák nevével fémjelzett használati és ajándéktárgyak tömege: kevés kivételtől eltekintve ezek többségét ajándékküldő cégtől bárki megrendelhetné, csak a címke lenne rajta más, ami meg valóban egyedi, az megfizethetetlen és/vagy érdektelen az átlagos felhasználó számára.
A Smart ezt felismerve kapcsolatba lépett a dán BoConcept belsőépítész stúdióval, hogy ugyan ihlesse már őket valami egyedire a Fortwo. Együttműködésük eredményét március elején vezetik be a piacra, de a kollekció néhány darabját már most bemutatták.
A koncepció a városi lét, az optimális helykihasználás, a funkcionalitás kérdéskörét boncolgatta. Ennek égisze alatt terveztek egy moduláris, átrendezhető kanapét, amelynek alapterülete pontosan akkora (2,69 méter), mint maga a Smart, bizonyítva, hogy egy adott tárgy méretét mindig környezetéhez képest látjuk aprónak vagy óriásinak.
A kanapét autóülésről mintázott bőrfotel és egy dohányzó asztal kerekíti szetté.
Utóbbira kiegészítők is kerültek, és bár a kávéscsészék némelyikénél elfogyott a kreatív lendület (kivéve a térképes és főleg a cipzáras dizájnt, azoknál gondolkodtak), és a Smart formájú párnák sem fognak kreatív díjat kapni, a kis kétüléses különálló műszereiről mintázott asztali óra pontosan azt a friss kreatív szemléletet mutatja be, amire egyre kevesebb példát találhatunk világszerte.
Ez azonban csak az egyik része az együttműködésnek. Ha ugyanis a smartból lehet szobabelsőt kreálni, működhet ez fordítva is.
A BoConcept tervezői a fent említett kanapé bőranyagát és színét vitték át egy Smart Brabus kabrióba, a matt barnához tejüveg és citromsárga ad kontrasztot, a sebességváltó gombja pedig (csak hogy a klasszikus skandináv értékeknek is adjanak egyet) tölgyfából készült.