Tavaly már az ötödik egymást követő évben csökkentek az autóeladások Európában, ebből azonban nem minden márka került ki vesztesen: a Hyundai/Kia, az Audi, a Land Rover, a Jeep és a Škoda új modelljeinek köszönhetően növelni tudta eladásait – írja az Automotive News Europe autóipari hírportál.

Válságban is van nyerő autómárka 1
Válságban is van nyerő autómárka 9


Ahhoz képest, hogy 2012-ben az európai autópiaci forgalom 8 százalékkal 12,6 millióra csökkent, a Land Rover eladásainak 35 százalékos növelésével rekord számú, 100 698 autót értékesített. A márka eladási sikere elsősorban a Range Rover Evoque modellnek volt köszönhető, amiből 50 ezret, az előző évinek háromszorosát értékesítettek. A Land Rover eladásainak további növekedését várja, mivel az Evoque népszerűsége nem csökken, és az idén mutatja be a Range Rover negyedik generációját.

A második legnagyobb növekedést a Jeep érte el Európában tavaly: eladásait 19 százalékkal 28 ezerre növelte, 2011-ben az első volt a Jeep növekedés tekintetében Európában.  A Jeep jót tett a Fiatnak, hiszen az olasz konszern márkái ez volt az egyetlen, amely növelni tudta értékesítési számát. A többi Fiat márka kétszámjegyű százalékos csökkenést szenvedett el.

Válságban is van nyerő autómárka 10


A „tömegautók” között a dél-koreai Hyundai és Kia márka, valamint a Škoda jött ki nyertesen tavaly az európai autópiaci visszaesésből. A Kia 15 százalékkal 337 ezerre, a Hyundai pedig 9 százalékkal 432 ezerre növelte értékesítését. A két márka együttesen a nyolcadik legnagyobb piaci szereplő Európában a Volkswagen, a PSA/Peugeot-Citroën, a Renault, a General Motors, a Ford, a BMW és a Fiat után. A Škoda tavaly 491 ezer autót adott el, 2 százalékkal többet, mint 2011-ben.

A prémium kategóriában az Audi került ki győztesen az elsőségért folytatott versenyből Európában. A Volkswagen leányvállalata eladásait 4 százalékkal 704 ezerre növelte. Az értékesítési ranglista második helyezettje, a BMW 641 ezer autót adott el, gyakorlatilag ugyanannyit mint egy évvel korábban, a harmadik helyen álló Mercedes-Benz pedig 586 ezer autót, egy százalékkal kevesebbet, mint 2011-ben.

A prémium kategóriában a globális eladások tekintetében azonban az Audi 1,45 millióval a második volt a BMW 1,54 milliója után, a Mercedes pedig 1,32 millióval a harmadik.

Ha kíváncsi rá melyek voltak 2012 legnépszerűbb autótípusai Magyarországon, erre a linkre kattintva, korábbi infografikánkból megtudhatja.