Néhány hete már megírtuk, hogy két tanulmányautóval fűszerezi első sorozatgyártású modelljének világpremierjét a kínai-izraeli Qoros autómárka. Most ha részleteket nem is, legalább képeket mutattak az új modellekről.

A semmiből nem lehet félgőzzel sikert elérni. A Qoros még be sem mutatta első autóját, máris további ötleteken töri a fejét.
Nem finomkodtak a légterelővel a VW Sciroccót idéző faron

Nem finomkodtak a légterelővel a VW Sciroccót idéző faron

Nem finomkodtak a légterelővel a
VW Sciroccót idéző faron


A kombi nem érdemel különösebb említést, a Qoros 3 Cross Hybrid Concept-ről (a hármas szám arra utal, hogy a típus a hamarosan piacra lépő limuzin műszaki rokona) ellenben érdemes beszélni. Ez voltaképpen nem klasszikus értelemben vett szabadidőjármű, csupán egy emelt hasú ferdehátú, így elképzelhető, hogy sorozatgyártásba normál futóművel kerül korábban.

Formailag nem különösebben izgalmas, noha harmonikus a tanulmány, annál érdekesebb tervezett hajtáslánca. A méretcsökkentés jegyében készült 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotor az orrban, keresztben kapott helyet, a főtengelyre a váltó elé építették be a hibrid üzemmódnál elengedhetetlen, sűrű ki-bekapcsolást magára vállaló indítómotort, amely egyben áramfejlesztőként is szolgál. A hajtó villanymotor hátul helyezkedik el, így a hajtáslánc voltaképpen hely- és hardver-takarékos összkerékhajtást valósít meg.

Érdekes lesz látni, tényleg megépíti-e hibrid hajtásláncát a Qoros, vagy csak csali a benzin-elektromos rendszer – igaz, előbb azt kellene tudnunk, képes lesz-e megvetni lábát az európai (vagy bármely) piacon a Chery Automobile és az Israel Corporation 330 milliárd forintos indulótőkével létrehozott új márkája.