Körkörös panoráma kamerarendszer, holttérfigyelés, sávelhagyásra figyelmeztető berendezés – néhány éve csak luxusautók fedélzetén találkozhattunk volna ezekhez hasonló megoldásokkal, az ősztől kapható, új Nissan Note azonban mindezt elérhetővé teszi a városi kisautók kategóriájában is.
Az új Note formavilágát alapjaiban már tavaly ilyenkor megismerhettük; az akkori előtanulmánnyal gyakorlatilag azonos a márciusban színre lépő sorozatgyártású modell. Európában a többi piacoktól eltérő orrészt és irányjelzőkkel kiegészített, szépen megformázott külső tükröket kap az új Note.Elődje arányait (hosszú tengelytáv, rövid túlnyúlások) megőrizte az autó, a karosszéria eddig letisztult oldalfalát mostantól lendületes törésvonal díszíti, opcióként pedig optikai sportcsomag (fekete fényszóróház, nagyobb kivágások az első és hátsó lökhárítón) is kérhető.
Az utastérben a praktikum maradt, az olcsó anyagok mentek. Teljesen átdolgozták a műszerparkot, amely a kor szavával összecsengve öko-kijelzőkön értékeli vezetési stílusunk pillanatnyi és átlagos hatásfokát. A hátsó traktuson örvendetes módon nem változtattak: megmaradt a hosszirányban eltoltható ülés, illetve a dupla fenekű csomagtartó.
A hajtáslánc-választék háromféle erőforrásból áll, mindegyikhez alapfelszerelés a start-stop rendszer. Az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor két kivitelben választható: alapverziója 80 lóerőt és 110 Nm-t bocsát hasznosításra, CO2-kibocsátása 109 g/km. A feltöltött DIG-S motorvariáns 98 lóerőre és 142 Nm nyomatékra képes; kompresszora elektronikus vezérlésű tengelykapcsolóval csatlakozik a motorhoz, így alacsony fordulatszámokon lekapcsolható. Ez, a szívószelep elnyújtott nyitása és a nagyobb sűrítési viszony együttesen különösen takarékossá teszi a motort (99 g/km CO2; CVT-váltóval 119 g/km).
A harmadik rendelhető erőforrás egy vadonatúj 1,5 literes, négyhengeres dízel, 90 lóerővel és 95 g/km CO2-kibocsátással.A Note felszereltségea piac követelményeihez igazodóan magas. Alapáras a hat légzsák, a sebességtartó és -határoló, továbbá a start-stop rendszer.
Ezeknél fontosabbak a magasabb szinteken elérhető, fejlett biztonsági berendezések. A legizgalmasabb a Qashqai-ból már ismerős, négy kamerát alkalmazó, körkörös kitekintő rendszer, amely mintegy madártávlatból, felülről mutatja az autót, leegyszerűsítve a parkolás folyamatát.
Vadonatúj fejlesztés ellenben a Nissan Safety Shield, azaz biztonsági pajzs, amely három összehangolt rendszerből áll. További érdekesség, hogy a holttérfigyelő berendezéshez, valamint a tolatás közben a mozgó tárgyak közeledését felismerő, és ezzel a véletlen gázolások esélyét nagyban csökkentő rendszerhez hasonlóan a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is a panoráma kitekintő berendezés hátul elhelyezett kamerája segítségével dolgozik – és hogy ennek ne lehessen akadálya a felverődő sár, az eső vagy a hó, a széles (180°fölötti) látószögű kamerát mosó-szárító berendezéssel szerelték fel.
További kényelmi szolgáltatásként a fedélzeti navigációs rendszere Google integrációt kapott, így otthon megtervezett útvonal-terveket küldhetünk az autónak.