|
Hat modelljét dolgozta át jelentős mértékben a Volvo. Két szedán (S60, S80), két kombi (V60, V70) és két szabadidőjármű (XC60, XC70) került sorra a márka által „minden idők legnagyobb ráncfelvarrásaként” emlegetett frissítés során. Az új V40 és a kifutó XC90 változatlan maradt.
Általános érvénnyel elmondható, hogy a korábbi gömbölyded, telt formákat szélesebb és laposabb dizájn váltotta fel; az új arculat összecseng a 2011-ben bemutatott Concept You meghatározó stílusjegyeivel. Mint emlékezetes, a tekintélyes méretű kupélimuzint kizárólag hölgyek tervezték, hölgyvásárlóknak – úgy tűnik, ízlésük vállalati szinten is meghatározónak bizonyult.
A technológiákat, illetve a belső kivitelt és tartalmat érintő változások nem homogének.
Az S60 a „skandináv otthonok hangulatát” idéző belső kidolgozás mellett kanyarkövető fényszórókat kapott, opcióként (a V60-nal egyetemben) ültetett sportfutóművel is felszerelhető, D2-es kis dízelmotorja pedig még tisztább üzemű lett.
Szintén a kicsi, 1,6 literes dízelmotor áll a technikai változások fókuszában az S80 és a V70 fedélzetén, a Volvo nagyautói emellett bőségesebb felszereltséggel és opciós fűtött kormánykerékkel folytatják pályafutásukat.
Az XC60, a Volvo legnépszerűbb európai modellje szakít eddigi városias arculatával: levetette fekete védőburkolatait, és alapáron kínálja a nyomatékvektor-szabályozási funkciót.
A teljes paletta megkapja ezek mellett a Volvo új online infotainment rendszerét: a Sensus Connected Touch internetes keresést, böngészést és rádiózást, Google térkép funkcionalitást és zenei streaminget kínál, beépített modem helyett a vezető mobiltelefonját használja. Az automata váltós modellek kormányról kezelhető váltófület kaptak, az esőérzékelőhöz mostantól fűtött szélvédő társul, a V40 digitális műszerfala mellett kesztyűben is kezelhető, hétcolos érintőképernyő jelenik meg az autókban.