Teljes részletességgel csak március elején ismerhetjük meg, de előzetesen elég adatot adott közre az új Octavia kombiról Škoda ahhoz, hogy képet alkothassunk a csehek kétségtelenül legfontosabb termékéről.

Az autó megőrizte korábbi arányait: ahogy a második generációs modell, ez is pontosan ugyanakkora, mint az ötajtós lépcsőshátú kivitel. Ez azt jelenti, hogy elődjéhez képest hosszúsága 90, szélessége 45 milliméterrel nőtt – a 4,66 méteres hossz pár éve könnyedén a középkategóriába pozicionálta volna az autót, de a legutóbbi modellváltások során ott is elszálltak a méretek. A tengelytáv 108 mm-nyit nyúlt, ennek köszönhetően a hátsó térdhely (az első generációs Octavia legsúlyosabb hiányossága) immár tekintélyes 73 mm.

Két héttel a világpremier előtt közzétette új alsó-középkategóriás kombijának első részleteit a Škoda. Az autó nagyobb, tágasabb, értékesebb lett.

Elegánsabb, sarkosabb vonalak. A szélvédő továbbra is döntött, a térfogat alaphelyzetben alig nőtt.

Elegánsabb, sarkosabb vonalak. A szélvédő továbbra is döntött, a térfogat alaphelyzetben alig nőtt.


A fejlesztés során egyértelműen az utasok kényelmét tartotta szem előtt a Škoda, a csomagtartó kapacitása épp csak jelképes mértékben, 5 literrel nőtt (605 helyett 610 liter). Ledöntött ülésekkel már érvényesül a nagyobb tengelytáv hatása; a korábbi 1655 helyett 1740 liternyi csomag fér el a beltér hátsó felében.

Ha mennyiségre nem is, minőségre javított csomagterén a nagy kombi. A padló megfordítható, egyik oldalán strapabíró, a másikon rakománykímélő, finom borítással; az alatta lévő üregben nem csak a takarórolónak, de a tetőcsomagtartó keresztléceinek is kialakítottak tárolóhelyet. A variálhatóság sokat javult, a hátsó ülések a csomagtér felől is ledönthetők, az első utasülés vízszintesbe fektethető.

Az Octavia III szedán orra. Nincs okunk változást várni a kombinál.

Az Octavia III szedán orra. Nincs okunk változást várni a kombinál.

A formavilág a szedánhoz hasonlóan sarkosabb, elegánsabb. Különösen szembeötlő a karosszéria hátsó sarkainak soklapú kidolgozása, illetve a D-oszlop töve, ahol az eddigi lekerekített, fényezett idomot szögletes krómcsücsök váltotta.

A minőségi változások a felszereltségben is tetten érhetők. Az Octaviában már megismert, megelőző biztonsági rendszerek – a sávelhagyást gátló berendezéstől a fáradtságérzékelő szenzorig – mellett a passzív utasvédelem (akár kilenc légzsák) és a kényelmi funkcionalitás (adaptív tempomat) is magas színvonalon áll.

A limuzinéval megegyező motorválasztékot 1,2, 1,4 és 1,8 literes TSi benzinmotorok (86-180 LE), valamint 1,6 (105 LE) és 2.0 (150 LE) TDI dízelek alkotják. őszre megérkezik a kis dízelmotor GreenLine öko-kivitele is, 3,4 literes átlagfogyasztással és 89 g/km CO2-kibocsátással.

Igazi újdonság ellenben az ötödik generációs Haldex tengelykapcsolót alkalmazó összkerékhajtási rendszer, amelyet az alap kivitellel együtt mutatnak be Genfben. A 4×4 hajtáslánc az elmúlt hetekben mutatkozott be a Golf VII fedélzetén.