Nem bírnak magukkal a spanyol dizájnerek: még mindig a felcsukható hátsó tengelyben látják a városi közlekedés jövőjét.
Parkolás felhúzott térdekkel 19


Miután az év elején elindult a Hiriko nevű baszk villanyautó nemzetközi karrierje, most a parányi járgány újabb honfitársa próbálja megoldani a szerény alapterület és a kényelmes, biztonságos vezethetőség közötti konfliktust.

A dallamos nevű Casple-Podadera jelen formájában nem több egy forgókaron elhelyezett hátsó tengellyel szerelt golfkocsinál. De hát éppen ez a lényeg: menet közben hátranyújtja, parkoláshoz behúzza kerekeit, akárcsak R2-D2 a Csillagok Háborújában. A jármű minimális hosszúsága 1,9 méter, így még bravúrosabban tud keresztben beparkolni két autó közé, mint a smart. Menet közben 40 centiméternyit nyúlik a kétszemélyes apróság, ami segít stabilizálni a billegős járművet.

Parkolás felhúzott térdekkel 20


A 720 kilós tanulmány tisztán elektromos üzemű, 11 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 110 km/óra, hatótávolsága 130 km – de ha úgy jobban tetszik, belső égésű motorral is felszerelhető. Bár ezt a képekről nehéz elképzelni, az orrában még egy 200 literes csomagtartó is elfért.

Ha persze alkotói szeretnék, hogy akár csak esélye is legyen a sorozatgyártásra, nyilván időjárás-kompatibilis utasfülkét kell konstruálniuk a helytakarékos futómű fölé. Az a szomorú igazság azonban, hogy túl sokan próbálkoztak már hasonló koncepcióval, és ha a Toyota feladta, lehet, hogy ebből sem lesz semmi – ha mégis, talán szerencsésebb volna egy füst alatt a nevet is új valamint újra, megjegyezhetőre cserélni.