Mindig mókás, amikor egy emelt hasmagasságú autót leültetnek alkotói, hiszen ezzel éppen a jármű lényege vész oda. Mégsem hisszük, hogy az RS Q3 láttán bárkinek nevetni támadna kedve – kivéve, ha az illető az új Audi kormányánál foglal helyet.

Az Audi régi hiányosságát pótolja azzal, hogy az RS ultrasport modellcsaládot kiterjeszti a Q szériára, hiszen a BMW és a Mercedes sportrészlegei már rég elkészítették a szabadidőjárművek sebességőrült átiratait.

Márciustól a szabadidőjárművekre is kiterjeszti RS sportprogramját az Audi. Az első példány, az RS Q3 ránézésre nem csinál titkot abból, hogy brutális, félelmetes jószág.
310 lóerős turbómotorral jön az Audi RS Q3 29


Igaz ugyanakkor, hogy az M Technik és az AMG csak a nagyobb méretű (X5, X6, illetve M- és GL-osztály) modelleket vette kezelésbe, így az Audi jó érzékkel olyan szegmensben nyithatott, ahol eddig mostohán bánt az ügyfelekkel a piac.

Az RS Q3 a karosszéria morcosítása miatt 25 milliméterrel hosszabb (4410 mm), a dinamikai követelmények miatt ugyanannyival csökkent hasmagassága (145 mm). A brutálisan kiszélesített, hatalmas légbeömlőkkel tagolt orr azonban elvonja annyira az ember figyelmét, hogy ne foglalkozzon holmi méricskéléssel.

Az RS Q3 orrában ugyanaz az öthengeres, 2,5 literes turbómotor dolgozik, amely a TT RS és RS3 Sportback modelleket is hajtja. A közvetlen befecskendezéses benzinmotor legnagyobb teljesítménye a korábbi várakozásokkal ellentétben „csupán” 310 lóerő, ami 5200-6700/perc között áll rendelkezésre. A maximális forgatónyomaték 420 Nm 1500-tól egészen 5200/percig.A modell 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét 250 km/órában korlátozták – ha lesz is feloldásra jogosító csomag, arról legkorábban márciusban, a világpremieren nyilatkozik majd a gyár.

Szolid diffúzor, alapáron 19 colos keréktárcsák. Az opciók között vontatási csomag is szerepel.

Szolid diffúzor, alapáron 19 colos keréktárcsák. Az opciók között vontatási csomag is szerepel.

A nagy teljesítmény mellett minden takarékossági intézkedés örvendetes, így az öthengeres Audi-motorok történetében elsőként alapáras a start-stop rendszer, míg az olajszivattyú csak akkor dolgozik, ha szükség van rá – a hivatalos üzemanyag-fogyasztás így 8,8 liter száz kilométeren.

A motorhoz hétfokozatú S-Tronic sebességváltó csatlakozik, amelynek legfelső áttételét kifejezetten hosszúra, spórolósra méretezték. A dupla kuplungos váltó kézzel is működtethető, a sportos vezetést rajtautomatika segíti. Az ESC teljes mértékben kiiktatható, a gigantikus, 365 mm átmérőjű első féktárcsák külső éle hullámos kialakítású, amivel oldalanként egy kilót spóroltak a tervezők.

Az RS Q5 európai forgalmazása ősszel veszi kezdetét, a németországi vételár nem egészen kétszerese a belépőmodellének, ami Magyarországra nagyságrendlieg 17 millió forintot irányoz elő