|
A dán Maersk Line hajógyár júliusban elkészülő szállítóhajója nem kispályázik: 36 ezer autó fér el rajta. Persze nem egy Kisoroszi és Dunabogdány között rendszeresített megalomániás komphajóról van szó, a 401 méter hosszú hajó konténerszállító, és a hatméteres szabványkonténerből elfér benne 18 ezer.
Nyolc Eiffel-torony telne ki a beleépített fémmennyiségből, és Amerikában biztos nem fog kikötni, mert nincs olyan kikötő, ami fogadni tudná. A Daewoo rendelésére épülő vízi jármű amúgy is Ázsia-Európa utakra készül.
A hajót két 70 tonnás, 10 méter átmérőjű propeller hajtja majd. A cég a Daewooval nemrég írt alá egy opciós szerződést, amely alapján még tíz ilyen EEE (Triple-E, azaz gazdaságos, környezetbarát és energiatakarékos) kategóriájú szállítógigász épülhet a jövőben. Az ilyen hajók a konténerekre számolt széndioxid-kibocsátást az átlagos mennyiségnek a felével képesek csökkenteni.
A jármű ára nagyjából 40,6 milliárd forint.