|
Ha valamiért, a Gloria miatt megéri a Ferrarival fejlesztetni motort az Alfának: a márciusban fizikai valójában bemutatkozó négyajtós kupétanulmány lélegzetelállítóan harmonikus – kár, hogy dizájnjának nem sok köze van a márka aktuális formanyelvéhez, mert így évekig esély sincs a megvalósulására.
Az észak-amerikai piacra a 4C sportkocsival visszatérő Alfa kifejezetten régi-új piacának ajánlja a 4,7 méteres tanulmányt, amelyet a torinói IDE formatervezői egyetem mesterkurzusának hallgató és az autógyár saját formatervezői közösen álmodtak meg.
A mindössze 1,32 méter magas Gloria egészen sajátos arányokkal rendelkezik. A tervezett V6 és V8 turbómotorokhoz képest irreálisan alacsony, elnyújtott orrból erőteljes ív indul ki, amely kirajzolja a középről két irányba nyíló oldalajtók alsó kontúrját, majd a hátsó tengelynél összpontosuló optikai tömegközéppontnál ér véget.
A dizájnerek nem vacakoltak az olyan hétköznapi apróságokkal, mint a csomagtér megközelíthetősége. Ez azonban bocsánatos bűn a részükről, hiszen a hátsókerék-hajtású Gloria nem egy konkrét modellt előlegez meg, sokkal inkább a márka rangját hivatott emelni, pontosabban helyreállítani azon a piacon, ahol anélkül nőtt fel egy generációnyi autóvásárló, hogy akár csak hallott volna az Alfa Romeóról.