Nem lehet véletlen, hogy Angliában fejlesztette ki Martin Bacon a leggyorsabb kávéhajtású autót, mert ott inkább a tea dívik. A 42 éves feltaláló egy 1989-es Ford furgont alakított át kávéhajtásúvá.
Nem a kotyogóból tölti a forró feketéket az üzemanyagtartályba, hanem a kávébab feldolgozásakor hátramaradó növényi hulladékból készült préselt gömböcskék jelentik a kocsi üzemanyagát. A gömböket faszénnel felhevíti az autó „gyújtása”, mire azok szénmonoxidra és hidrogénre bomlanak szét. A gázt azután lehűti a kocsi és megszűri, mielőtt hajtaná magát a hidrogén elégetésével.
Az új nevén Bean Machine, vagyis Babmasinának nevezett Fordot 105 km/órás sebességre gyorsította fel ez a megoldás. A rendszer hatásfokáról és az üzemanyagárról nem érkezett hír.
Bacon találmánya nem is igazi találmány, ő maga vallja be „a második világháború alatt Nagy-Britanniában több száz autó, sőt buszok mentek ilyen elven működő motorokkal”.
Mondjuk a kipufogógáz szaga kellemesebb lehet, mint a dízelé.