Van annak előnye, ha egy tuningcég évek óta következetesen ragaszkodik egy adott márkához. Az Abt híresen gátlástalan manipulátora az Audi termékeinek, így legújabb modelljükhöz megkapták kiindulási alapnak a hivatalosan még nem is létező, csak Genfben debütáló, ráncfelvarrott R8-at.
Az ebből szerkesztett Abt R8 GTR a nevében szereplő betűszóhoz méltóan egyszerre szeretne grand tourismóhoz méltó, szuverén utazóalkalmasságot és versenypályára való, kiélezett menetképességeket nyújtani.Az 5,2 literes V10-es motort, amely a gyári kivitelében 525 (V10 Plus verzióban 550) lóerőt ad le, viszonylag szerény 620 lóerőre tornázták fel. Ehhez társul a kötelező tömegcsökkentés, illetve -optimalizáció: az egyedi gyártású, szénszálas karosszériaelemek és a kovácsolt alufelnik összesen 100 kilót faragnak le a gyárilag 1570 kilogrammos (R10 Plus: 1520 kg) modell tömegéből – a festetlen, mattszürke elemek nem mellékesen jól is néznek ki.
A nagyobb teljesítmény és a kisebb tömeg párosítása egyértelmű javulást hozott a menetdinamikában: az autó 3,2 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebesség 325 km/óra (Audi R8 V10: 3,6 mp/314 km/óra; V10 Plus: 3,5 mp/317 km/óra).Gyors autóhoz kiváló aerodinamika és hatékony fékrendszer dukál: az Abt R8 GTR állítható állású első légterelő kötényt és lengéscsillapítókkal kapott, a sportfutómű magasságában szabályozható, a lassítást kerámia fékekre bízták.
A fotóval egyelőre nem illusztrált beltérben folytatódik a fekete-piros tematika, a versenyirányultságot bukókeret, négypontos öveg, valamint váltófényekkel szerelt Alcantara-karbon kormánykerék jelzi.
Az Abt R8 GTR piaci bevezetéséről, illetve áráról Genfben tájékoztat a gyártó.