Van annak előnye, ha egy tuningcég évek óta következetesen ragaszkodik egy adott márkához. Az Abt híresen gátlástalan manipulátora az Audi termékeinek, így legújabb modelljükhöz megkapták kiindulási alapnak a hivatalosan még nem is létező, csak Genfben debütáló, ráncfelvarrott R8-at.

Az ebből szerkesztett Abt R8 GTR a nevében szereplő betűszóhoz méltóan egyszerre szeretne grand tourismóhoz méltó, szuverén utazóalkalmasságot és versenypályára való, kiélezett menetképességeket nyújtani.Az 5,2 literes V10-es motort, amely a gyári kivitelében 525 (V10 Plus verzióban 550) lóerőt ad le, viszonylag szerény 620 lóerőre tornázták fel. Ehhez társul a kötelező tömegcsökkentés, illetve -optimalizáció: az egyedi gyártású, szénszálas karosszériaelemek és a kovácsolt alufelnik összesen 100 kilót faragnak le a gyárilag 1570 kilogrammos (R10 Plus: 1520 kg) modell tömegéből – a festetlen, mattszürke elemek nem mellékesen jól is néznek ki.

Motorja erősebb, tömege kisebb, futóműve igényesebb, arcátlansága égbe kiáltóbb. Az ABT R8 GTR feljebb emeli az Audi felsőfokát

Visszafogottságról nem hallottak még az ABT-nál

Visszafogottságról nem hallottak még az ABT-nál


A nagyobb teljesítmény és a kisebb tömeg párosítása egyértelmű javulást hozott a menetdinamikában: az autó 3,2 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebesség 325 km/óra (Audi R8 V10: 3,6 mp/314 km/óra; V10 Plus: 3,5 mp/317 km/óra).Gyors autóhoz kiváló aerodinamika és hatékony fékrendszer dukál: az Abt R8 GTR állítható állású első légterelő kötényt és lengéscsillapítókkal kapott, a sportfutómű magasságában szabályozható, a lassítást kerámia fékekre bízták.

A fotóval egyelőre nem illusztrált beltérben folytatódik a fekete-piros tematika, a versenyirányultságot bukókeret, négypontos öveg, valamint váltófényekkel szerelt Alcantara-karbon kormánykerék jelzi.

Az Abt R8 GTR piaci bevezetéséről, illetve áráról Genfben tájékoztat a gyártó.