A mobil távközlési világkonferencia keretében mutatkozott be Európában, ősztől itt is kapható a Ford EcoSport
Brazil fejlesztésű mini-SUV a Ford globális kisautó-padlólemezén

Brazil fejlesztésű mini-SUV a Ford globális kisautó-padlólemezén

Brazil fejlesztésű mini-SUV a Ford globális kisautó-padlólemezén


Szokatlan, hogy egy gyártó a világ egyik legnagyobb autós szakkiállítása előtt néhány nappal ellője puskaporát, de a Ford nyilván tudta, mit csinál, amikor a mobil telekommunikációs ipar legfontosabb éves rendezvényét választotta az európai kivitelű EcoSport apró szabadidőjármű bevezetésének helyszínéül.

Ez lesz ugyanis az egyik első európai Ford, amely megkapja a Ford SYNC AppLink rendszerét, amelyen keresztül a vezető nem csupán okostelefonja alapfunkcióját (azaz a hívásokat) képes hangvezérléssel irányítani, hanem az azon található összes alkalmazást is. A fejlesztés különösen fontos nem csak a Ford, de az egész autóipar szempontjából, hiszen miközben egyre több multimédiás és online tartalmat zsúfolnak bele típusaikba a gyártók, a kezelőfelületekről valahogy megfeledkeztek, és a felhasználók rengeteget panaszkodnak a macerás, átláthatatlan, megbízhatatlan vezérlések miatt.

Amint azt korábban már megírtuk, az egykori Ford Fusion helyén a B-Max által hagyott lyukat betömni hivatott EcoSport háromféle erőforrással debütál: az alapmotor egy 110 lovas, 1,5 literes benzines, a high-techet az egyliteres turbómotor képviseli 125 lóerővel, a kötelező dízelvonalat a 90 lovas 1.5 TDCI viszi.