|
Ahogy közeledik a Genfi Autószalon nyitónapja, úgy bújnak elő az árnyékból a kevéssé racionális újdonságok. Az extrém eddigi csúcstartója idén a Brabus, amely ezúttal a Mercedes SL 65 AMG típusát gondolta tovább, és ezzel megalkotta a világ legerősebb roadsterét.
A V12-es motort alapos tuningnak vetették alá: egyedi ikerturbót kapott, a töltőlevegő hűtéséről egyenesen négy darab vizes intercooler gondoskodik, amelyeket a gépházfedélbe vágott nyílásokat borító szénszálas kupola mögött helyeztek el. A teljesítménynövelés másik kulcsa a rozsdamentes acél kipufogórendszer, kerámiaborítású végcsövekkel és fojtószelepes, aktív hangszabályozással: a vezető gombnyomással válthat a diszkrét dörmögés és a telitorkos üvöltés között.
A tuningot áthangolt gyújtás- és befecskendezés-vezérlés zárta; így a motor 5500/percnél 800 lóerőt, illetve már 2100/perctől hegyrengető 1420 Nm forgatónyomatékot biztosít – utóbbi azonban elméleti, fékpadon mért érték, az emberhez méltó vezethetőség érdekében menet közben 1100 Nm-re korlátozza azt a szoftver.
Az AMG szokásos, hétfokozatú DSG váltóját a Brabus saját alumínium váltófüleivel ékesítette, a kerekekhez saját fejlesztésű önzáró differenciálművön át jut el a hajtóerő. A 2,2 tonnás roadster 3,7 másodperc alatt éri el a száz, további 6,1 alatt a kétszáz kilométer per óra sebességet; a száguldásnak 350 km/óránál vet véget a vezérlés.
Ekkora tempónál semmit nem lehet a véletlenre bízni, ezért a Brabus karbonszálas áramvonal-idomokkal egészíti ki a karosszériát – ezeket nem csak fényezett, hanem matt vagy fekete színben is lehet kérni. Az alapmodell adaptív futóművét is átprogramozták, így a Roadster 800 25 mm-rel mélyebben ül, mint az eleve nem terepjárásra tervezett SL 65 AMG.
Az utastérrel nem érdemes foglalkozni, mivel azt gyakorlatilag megkötések nélkül, a megrendelő igényei szerint alakítják ki.