Ahogy korábban megírtuk, előbb 2011-re, majd 2013-ra ígérték az időközben Bubira keresztelt rendszer felállítását, ám a projekt – A Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint – a csúszásokat követően 2014-re valóban elkészülhet.
Az előrelepést az jelenti, hogy sikerült kiírni a közbeszerzési eljárást, amelynek győztese építi ki és üzemelteti majd a Bubit. A beruházás finanszírozását a Fővárosi Önkormányzat és az Új Széchenyi terv forrásaiból biztosítják. A BKK elvárásai szerint a közbeszerzési eljárás nyertesének a szerződéskötés után fél évvel kulcsrakészen kell átadnia a rendszert.
A nyertes vállalkozó feladata a gyűjtőállomások tervezése, a 75 terminál gyártása és telepítése, a szoftverek biztosítása, mobilalkalmazás fejlesztése és persze a karbantartási feladatok elvégzése. A kerékpárokat dokkolókban helyezik el az állomásokon, ilyenekből első körben több mint 1500-at kell telepíteni 1100 kerékpár tárolására, de a BKK szerint elképzelhető, hogy hamarosan megduplázódik a közbiciklik száma.
A Bubi tervezett működési modellje non-stop elérést biztosít a felhasználóknak. Éjjel-nappal, hóban-fagyban lehet majd a köz bringáin hasítani a tervek szerint, amelyhez csak remélni tudjuk, hogy rendszeresen karbantartott, letakarított, kivilágított bringautak is kapcsolódnak majd.
Ahogy korábbi cikkünkből is kiderül, a rendszer használata a tervek szerint pofonegyszerű lesz: a legelső használat előtt regisztrálnunk kell, majd egy bringaponton felvesszük, egy másikon lerakjuk a gépet, és ha ezt fél órán belül megtesszük, akkor fizetnünk sem kell érte. A tervezett állomáslistát itt lehet megnézni. Lesz ügyfélszolgálati kártya törzsvendégeknek, az eseti bringázók pedig bankkártyájukkal állhatnak jót magukért.