Két éven belül Kína lesz a PSA Peugeot-Citroën csoport legnagyobb piaca. Már most erre készülnek
Két éven belül Kína lesz a PSA Peugeot-Citroën csoport legnagyobb piaca. Már most erre készülnek

Két éven belül Kína lesz a PSA Peugeot-Citroën csoport legnagyobb piaca. Már most erre készülnek

Két éven belül Kína lesz a PSA Peugeot-Citroën csoport legnagyobb piaca. Már most erre készülnek


Miközben Európában a túlélés érdekében hatalmas átszervezésekre készül, a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő PSA csoport kínai tevékenységei köszönik szépen, jól vannak. A várakozások szerint idén 22 százalékkal nőnek eladásaik, elérve az 540 000 darabot, és ebben még nincs benne a Citroën prémium almárkája, a DS, amely most készül megvetni a lábát Sanghajban. Az értékesítési pontok számára 27 százalékkal tervezik növelni; az év végére közel 950 Citroën, Peugeot vagy DS kereskedés lesz az országban.

A kerítés persze Kínában sincs kolbászból: a Volkswagen és a General Motors még mindig jobban teljesít a távoli országban, mint a franciák, akiknek „sokat kell még tanulniuk arról, hogy pontosan milyen termékekre van szükség itt Kínában” – mondta el egy sanghaji autóipari piackutató vállalat vezetője az Automotive News Europe-nak. A Citroën C-Elysée és a Peugeot 301 már ilyen modellek.

Addig is azonban, amíg az eladásokban átveszi a vezető szerepet, a hirdetési piacon igyekszik erősíteni tevékenységét. Az ország első számú, állami csatornáján, a Kínai Központi Televízióban máris a legnagyobb küföldi autóipari hirdető a PSA. A pontos összegekről nem nyilatkoznak.

A vállalat európai eladásai (-13%) a kontinentális átlagnál (-7,8%) nagyobb mértékben romlottak tavaly, és rövid távon nem várható fellendülés, így a túlélés egyik záloga lehet, ha eladásainak 50 százalékát Európán kívülre tudja vinni – jelenleg ez az arány mindössze 38 százalék.