|
Ha létezne autóipari tápláléklánc, annak valahol itt lenne a vége. A büszke AMG modellek félénken meghúzódnak a sarokban, ha feltűnik egy velük azonos alapokra épülő, de még inkább kiélezett, még kevésbé engedékeny Black Series kivitel (eddig négy ilyen épült, ez az ötödik). Nincs ez másképp az AMG csúcsmodelljével, az SLS szupersportkupéval sem, bár nehéz elképzelni, ahogy egy 571 lóerős fenevad hátára fordulva kegyelemért könyörög…
A megtévesztő módon törtfehérre fényezett Black Series felsőbbrendűségének a több titka is van. A leginkább kézenfekvő az a több mint 10 százaléknyi plusz teljesítmény, amelyet az AMG mérnökei kipréseltek a V8-as blokkból. Megnövelték a maximális fordulatszámot, vadonatúj szelepvezérlést terveztek a blokkhoz, átdolgozták a szívócsövet, és természetesen újraírták a befecskendező vezérlését.
Magát a blokkot sem hagyták érintetlenül, optimalizálták a forgattyúsház kialakítását, a motort pedig gáztöltésű lengéscsillapítóval támasztották ki.
A megnövelt teljesítmény mellett az autó tömegét is lefaragták: a titánium kipufogórendszeren és a szénszálas kardáncsövön 13-13 kilót spóroltak, a hagyományos indítómotort ultramodern lítium-ion egységre cserélték (-8 kg), és így tovább. A méregdrága fogyókúra végén összesen 70 kilóval (azaz nagyjából egy szabványos sofőr tömegével) lett könnyebb a Black Series az alapváltozatnál; egy lóerőre csupán 2,45 kilogramm tömeg jut, ami az AMG történetének legjobb utcai viszonyszáma
A mélyebben beépített sebességváltót szintén gáztöltésű bakokkal támasztották ki a jelentős erőhatások kiküszöbölésére; a vezető bármikor, még komfort üzemmódban is bele tud nyúlni kézzel a kapcsolásba, a differenciálmű pedig elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró kialakítást kapott
A képet keményebb felfüggesztés, szélesebb nyomtáv, nagyobb abroncsok, közvetlenebb kormányzás, és brutális, elöl 402, hátul 360 mm átmérőjű kerámia féktárcsák teszik teljessé.
Így az autó nem vall szégyent a dizájnját ihlető GBT3 versenyautóval szemben. A lehengerlő szélesítések mellett azt az opciós, fixen beépített, két pozícióban állítható hátsó szárnyat is ettől örökölte az autó, alapállásában áramvonalasabbá teszi a karosszériát, versenyhelyzetben ellenben irdatlan leszorítóerőt termel.
Utóbbi indokoltnak látszik: az SLS AMG Black Series 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig eléri a 315 km/órát.