Minden motorral jó, és nem igényel új infrastruktúrát

Minden motorral működik, és nem igényel új infrastruktúrát

Minden motorral működik, és nem igényel új infrastruktúrát

Még egy fejlesztés, ami után az európai utakon lassan tisztább lesz a levegő, mint egy huzatos tibeti falu északi csücskén. A német Bosch cég újabb együttműködésbe fogott a PSA Peugeot Citroën gyárral, azaz az utóbbi sorozatgyártásba kezd az előbbi által fejlesztett osztott tengelyű hibrid rendszere felhasználásával. 
Az első lépésben kompakt dízel autókba kerülő erőforrásrendszer három üzemmódot tud majd: az első a hagyományos belső égésű motoros hajtás, a második a hidraulikus, amikor az eltárolt hidraulikus energiát használja fel az autó, végül van a kettő kombinációja, amikor a motor tölti a hidraulikus energiatárolót, azaz a nyomástárolót. A hő formájában egyébként elvesző mozgási energiát nyeri vissza a rendszer, és így 30-45%-os széndioxidkibocsátás-csökkenés érhető el. A mérések során 2,9 literes dízelfogyasztást sikerült rögzíteni, ami nem hangzik rosszul. 
A technológia javára írandó, hogy elvben bármilyen hagyományos motorral kombinálható, személyautóban éppúgy, mint teherautóban. A hidraulikus rendszer költséghatékony, megbízható és szervizbarát, működéséhez nem kell infrastruktúrát kiépíteni. A Boschnak nem ez az első együttműködése a francia céggel, ők ketten dobták össze a világ első sorozatban gyártott dízel hibridautóját 2011-ben, egy hároméves együttműködés gyümölcseként: a 3008HYbrid4-et. A Bosch 2012-ben sem állt le a fejlesztéssel, amit az e téren elköltött 4,5 milliárd euró és világszerte 4500 szabványa is alátámaszt. 
Az új rendszert a B-szegmensben 2016-ban tervezik bevezetni (Peugeot 208, Citroen C3/DS3).