Fürgébb, dögösebb, ráadásul még a környezetet is jobban kíméli – a Marangoni GT86-átépítése még az ízlésesen innen, és az ésszerű kellős közepébe találva mutatja meg, hogy milyen az intelligens autótuning.

Az olasz Marangoni sportfutóművet és alternatív üzemanyag-ellátást tervezett a Toyota GT86-hoz. És mivel abroncsgyártó, látványos piros gumit is szerelt rá.
Ammónia hajtású Toyota sportkocsi 83


A GT86-R Marangoni Eco Explorer motorját kettős üzeműre alakították át, mégpedig a szokásos földgáz vagy autógáz helyett ammónia (NH3) üzemre. Amint vegyjele is mutatja, az ammónia bővében van a hidrogénnek, és ezáltal az energiának: az LPG-hez hasonló feltételek között tárolható, de energiatartalmát tekintve a benzinen is túlmutató ammónia nagy előnye, hogy bármiből előállítható, a széntől kezdve a földgázon át a vízig – elméletileg bármiből, amiben van hidrogén, nitrogén és szén.

Üzemanyagként különösen környezetbarát, mert égése során kevesebb széndioxid keletkezik, szilárd részecske pedig egyáltalán nem.

Bármely más cég beérte volna ennyivel, de az olaszok nem: ők a forradalmi hajtáslánc után a komplett autót is kezelésbe vették.

Ammónia hajtású Toyota sportkocsi 84 A belteret szénszálas műanyagok és Alcantara borítja, a különleges, színjátszó karosszérián átszabták a lökhárítót, légbeömlőket metszettek a gépházfedélbe, és teljesen átrajzolták a fart.

A motor nem csak tisztább, erősebb is lett; új kipufogóval, speciális alumínium airbox-szal és műszálas légszűrővel plusz 20 lóerőt csikartak ki belőle.

Brutális Brembo fékek kerültek az autóra, minden irányban állítható, alaphelyzetben 35 mm-rel ültetett futóművet építettek be, arra pedig – hogy a csemegét hagyjuk a legvégére – elöl 235/35R19, hátul 265/30R19 méretű, környezetbarát keverékű, rikító piros abroncsot szereltek.