Ha egy cég úgy gondolja, a létező karbon-kompozit gyártási eljárások elavultak, akkor ott vélhetően konyítanak valamit a szénszálas idomok gyártáshoz. Ez a helyzet a svájci BMC kerékpár-manufaktúrával, ahol a szokásos laminálás helyett terhelésre méretezett cső formára fonják a karbonszálakat, majd ezeket egy különleges folyamattal illesztik egybe, hogy (állításuk szerint) páratlanul szilárd, könnyű és tartós szerkezetet (Impec) hozzanak létre.
A szénszálas műanyagok felhasználása éppen a Lamborghinitől sem áll távol, így aligha véletlen, hogy a két kisüzem korábban már dolgozott együtt.
Tavaly áprilisban bemutatott kooperációs kétkerekűjük elektronikus vezérlésű sebességváltót, kézzel varrot nyersbőr nyerget és kormányvégeket, valamint Aventador-narancsra fényezett nyeregcsövet kapott; mindezt harminc példányban gyártották le, egyenként 20 ezer euróért (6 millió Ft).
Az idei szériát akár az első sorozat folytatásának is tekinthetnénk, ha nem épp most volna ötvenéves a Sant’Agata-i mesegyár. Így viszont a jubileum örömére a BMC is kitett magáért, és egy fokkal még igényesebb Impec modellel rukkolt elő.
Fényezés helyett eszük ágában sem volt elfedni a váz szénszálas szövetét, több ponton is gyönyörködhetünk a nyers karbon kompozit ipari szépségében. A narancssárga ezúttal rikító kanáriszínnek adott helyet, az autógyár saját felhasználású bőranyaga azonban ismét otthonra lelt a kerékpár nyergén és kormányán.
Ha valaki ezt nem találná elég exkluzívnak, az a példányszámban találhat vigaszt: a tavaly harminc darab helyett idén már csak huszonötöt készít a BMC, az ár pedig húszról huszonötezer euróra (7,5 millió Ft) nőtt.
Raktárra nem dolgozik a BMC, ha szeretnél egy ilyen biciklit, írj a két gyár bármelyikének.