Érdekes érzés lehet, ha valakinek komolyan el kell gondolkodni azon, hogy páncélozott autót vásároljon magának. Nyilván nyomasztó, ugyanakkor valamit tudni kell hozzá  – nehéz eldönteni, hogy az ilyen ember irigylésre méltó helyzetben van-e vagy sem. 
Szép autók fontos embereknek 1
Szép autók fontos embereknek 5


Most mindenesetre egy fokkal nyugodtabbak lehetnek az érintettek, mert a Mercedes új technológiával készít-épít összesen 9 választható modellt páncélozott verzióban. Az új védelem a VR4-es szintet éri el, ami lefordítva annyit tesz, az autó védett bármilyen szögből érkező lövések ellen (amit Magnum, azaz 44-es és 357-es kaliberű pisztolyból adnak le a szerencsés utasra a jóindulatú fegyveresek), és még egy DM51-es gránát is hatástalan a páncélzattal szemben. A kilenc modell pedig azt jelenti, hogy az eddigi S-, G-, E-osztályból készült modellekhez  csatlakozott az M-osztály két tagja is.  

A páncélozás eljárásában annyi a különbség, hogy már a csupasz váznál megkezdik a páncélzat beépítését, mintegy kabátot adnak az autóra, nem utólag páncélozzák be a már kész Mercedest, ami a különböző réseknél, gyengébb pontoknál (ablakkeret, ajtónyitó, visszapillantók, zárak) is ellenállóbbá teszi a kocsit. Ráadásul az autó az elejétől a páncéllal együtt fejlődik, épül, ami növeli a stabilitást, és nem fogja vissza annyira a menetteljesítményt. 
Az ablakok speciális polikarbonát réteget kapnak a golyóálló jelleg elérése érdekében, a nem átlátszó részeket különleges acél borítja, és minden felület meg kell feleljen egy előzetesen kialakított ballisztikai követelményrendszernek. 
Persze nem szabad, hogy a páncélzat lelassítsa, lomhává tegye az autót, mert akkor nem tud villámgyorsan elmenekülni a támadás helyszínéről. Az M-Guard hátsó tengelyét hozzáigazították a nagyobb súly okozta terheléshez – a kocsi 2,8 tonna körül van. A kerekek is speciálisak persze, olyan 20 colos elemekről van szó, amelyek golyó-szaggatottan, leeresztve is képesek a járművet még 30 km-en át 80 km/órás sebességgel vinni.    
A ML 350 BlueTEC Guard motorja V6-os, háromliteres dízel, 258 lóerő teljesítménnyel, és, ami meglepő, de dicséretes: teljesíti az Euro6-os emissziós előírásokat. Az ML 500 Guard motorja 4,6 literes, 300 lóerős. Végsebességük azonos, a biztonság kedvéért elektronikus korlátozással 210 km/óra. A szabvány szerint a gyengébb modell 8,1, az erősebb 12,2 litert fogyaszt 100 km-en.

Nem is mondható túl drágának a biztonság: a páncélozott ML 350 németországi ára nagyjából 31,5 millió forintnak felel meg, míg a ML 500 Guardért 35,6 milliónyi eurót kell kiperkálni.