Mindössze 3,4 liter gázolajat fogyaszt mostantól száz kilométeren a Volvo V40 kis dízelmotorja: a 115 lóerős, 1,6 literes D2 az alapmodellben 88 g/km, az emelt hasú V40 Cross Country fedélzetén 99 g/km széndioxidot bocsát ki.

Az új modellévre átdolgozott erőforrás az eddigi kéziváltó mellett opcióként automata sebességváltóval is rendelhető lesz: a fogyasztási többlet mindössze fél liter (3,9 l/100km), a CO2-kibocsátás 102, illetve 109 g/km.

A Volvo V40 benzines választéka két újdonsággal gyarapodik. A kínálat vadonatúj tagja, a 120 lóerős, 240 Nm nyomatékú T2 szabvány szerint 5,3 litert fogyaszt 100 kilométeren.

A szintén 1,6 literes, de 180 lóerős T4-est érinti a másik változás: az eddigi T5 (254 LE) mellett mostantól ez a modellváltozat is rendelhető összkerékhajtással.

Tisztább üzemű hajtásláncok, különleges érintőképernyőről vezérelhető online zenehallgatási funkciók gazdagítják a Volvo V40 megújuló választékát.
Akár bundakesztyűben is kezelhető, de a hangvezérlést is támogatja a Sensus

Akár bundakesztyűben is kezelhető, de a hangvezérlést is támogatja a Sensus

Akár bundakesztyűben is kezelhető, de a hangvezérlést is támogatja a Sensus


A Volvo újabban nagyon belehúzott a fedélzeti szórakoztató elektronikába, és ennek új fejezeteként a Spotify internetes zenei streaming szolgáltatást integrálja különleges Sensus érintésvezérelt kezelőfelületével. A Sensus nem hétköznapi érintőképernyő: közvetlen előterét infravörös sugarak pásztázzák. Tulajdonképpen meg sem kell érinteni a monitort; az ezáltal akár síkesztyűben is kezelhető rendszer skandináv autógyártóhoz méltó, igazi tél-barát fejlesztés.

A Sensus beépített modeme vagy a sofőr telefonja segítségével biztosít gyors mobil internetes kapcsolatot, ennek alapján pedig egy sor hasznos szolgáltatást, a kereséstől a navigáción át a (szintén skandináv bázisú) Spotify online zenehallgatásig. A rendszer fedélzeti wifi hálózatot is képes létesíteni.