A dugó nem az új buszsávnál kezdődik, hanem jóval előtte. Hétfőn-kedden jóval a Tesco mögé ért a sor
A buszsáv kihasználtsága nem az igazi, de a három normál sáv forgalma is nagyon egyenlőtlenül oszlik meg

A buszsáv kihasználtsága nem az igazi, de a három normál sáv forgalma is nagyon egyenlőtlenül oszlik meg


12,5 évre nőtt a magyarországi autók átlagéletkora 2012-ben – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból. Egy évvel korábban még 11,9 év volt ez az adat.  

A növekedés hátterében az újautó-eladások csökkenése állhat, hiszen ahogy a 1990-es évek elejétől folyamatosan növekedett a forgalomba-helyezett új személyautók száma úgy csökkent az átlagéletkor. A korábbi 16 évről 2007-re már 10,3 évre fiatalodott az autópark. Azóta viszont csökkenő eladások mellett nő életkor.

Az Európai Unióban a személyautók átlagéletkora 8,4 év, míg az Egyesült Államokban ez az adat 11 év.

A márkák között a Trabant a korelnök a maga 26,7 évével, de szorosan mögötte ott áll a Wartburg (26,3 év) és Zastava (26,2). A Kia a legfiatalabb, a forgalomban lévő koreai modellek átlagos életkora 6,2 év, alig megelőzve a 6,3 éves Chevrolet-t. A nagy darabszámmal rendelkező márkák közül, a Suzuki átlagéletkora 10,7 év, a Fordé 10,9, az Opelé 12,6, a Volkswagené 13,9.

A KSH adatai szerint 2012-ben 2 986 028 személygépkocsi volt forgalomban nagyjából 18 ezer darabbal több mint egy évvel korábban. A legnagyobb darabszámú populáció az Opelé, 431 230 darabbal, második a Suzuki (401 091 db), harmadik a Volkswagen (269 862). Ladából még több mint 92 ezer fut az utakon, míg Trabantból 33 ezret, Wartburgból 20 ezret tartanak nyilván.