Ősszel indul az új SX4 sorozatgyártása Esztergomban, 1,6-os motorokkal készül, a dízel és a benzines is 118 LE-s
Ősszel indul az új SX4 sorozatgyártása Esztergomban, 1,6-os motorokkal készül, a dízel és a benzines is 118 LE-s

Ősszel indul az új SX4 sorozatgyártása Esztergomban, 1,6-os motorokkal készül, a dízel és a benzines is 118 LE-s

Ősszel indul az új SX4 sorozatgyártása Esztergomban, 1,6-os motorokkal készül, a dízel és a benzines is 118 LE-s


Új Suzuki Magyarországról

A Suzuki elsősorban a flottaeladások bővülésére számít az új SX4 piacra vitelével, a márka első C-kategóriás crossoverét az ősszel kezdik gyártani a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában – mondta el Takeucsi Hizasi vezérigazgató újságíróknak.

Az SX4 új generációja a Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatkozott be, és az első tört évben már 300 darab eladásával számol a gyártó idehaza, később éves szinten 900 darabbal. Mint a vezérigazgató kifejtette, komoly sikert remélnek az új modelltől, amelyet ugyan Kínában is gyártanak majd, de csak a belső piacra, a többi országban forgalomba kerülő SX4 mind Magyarországon készül majd.

Az évértékelő sajtótájékoztatón a vezérigazgató beszámolt arról, hogy 2012-ben a Magyar Suzuki a Splash, a Swift és a régi SX4 modellből 156 070-et gyártott, ez 91 százaléka volt a 2011. évi termelésnek. Az idén már 170 000 darab a terv, egy ideig a két SX4 modellt egyidejűleg is fogják gyártani, a megrendelések függvényében. A járművek több mint 90 százalékát Európában értékesítik, a legfőbb exportcélország Németország, Nagy-Britannia, Oroszország, Franciaország és Hollandia. A várakozások szerint az eladások 35 százalékát adja majd a dízel variáns.

Hisashi Takeuchi 2007-ben vezérigazgató-helyettesi pozícióra érkezett Magyarországra, 2009 márciusától a Magyar Suzuki Zrt. első embere

Hisashi Takeuchi 2007-ben vezérigazgató-helyettesi pozícióra érkezett Magyarországra, 2009 márciusától a Magyar Suzuki Zrt. első embere

Hisashi Takeuchi 2007-ben vezérigazgató-helyettesi pozícióra érkezett Magyarországra, 2009 márciusától a Magyar Suzuki Zrt. első embere


Az új modell prototípusának fejlesztésére és a sorozatgyártás előkészítésére 200 millió eurót fordított a Magyar Suzuki. A Vezess.hu kérdésére, hogy tervezik-e később hétszemélyes variáns gyártását is, Takeucsi Hizasi az „egyelőre nem” választ adta.

Az autóval kapcsolatban viszont kifejtette, hogy bár nagyobb, mint elődje volt, ez a tömegén nem érezhető, amely elsősorban a modernebb acélfajták és újabb melegpréseléses megmunkálással előállított elemek alkalmazásának köszönhető. Mint megtudtuk, az ehhez szükséges présgépe nincs a Suzukinak, az így készülő karosszériaelemeket jelenleg egy beszállító készíti el.  

Növekedés az autóeladásban, növekedés pénzügyileg

A Magyar Suzuki Zrt. értékesítési árbevétele 2012-ben 1,4 milliárd euró volt, a beszerzési alapú beruházás elérte a 77 millió eurót. 2011-ben a cég 1,581 milliárd euró nettó árbevételt ért el, csaknem három százalékkal haladva meg a 2010. évit.

A magyarországi autópiacon a Suzukival szerződésben lévő mintegy 80 kereskedő tavaly 3300 gépkocsit értékesített, 200 százalékos növekedést érve el. A válság előtti években még évi 39-40 ezer új járművet értékesített a magyar piacon mintegy 150 Suzuki-kereskedő.

2013-ban 170 ezer autó gyártás a cél Esztergomban, a 2012 156 ezer darabot követően

2013-ban 170 ezer autó gyártás a cél Esztergomban, a 2012 156 ezer darabot követően

2013-ban 170 ezer autó gyártás a cél Esztergomban, a 2012 156 ezer darabot követően


Ellentétben a piac szinte összes szereplőjével, a Suzuki nem a cégeknek, hanem a magánvásárlóknak köszönheti 2012-es eladásainak jelentős részét. A magánvásárlóknál egyértelműen a Suzuki volt a legnépszerűbb márka tavaly. Amellett, hogy 2013-ban is szeretné megtartani ezt a tendenciát, a márka a tavalyi 6,2 százalékos piaci részesedését az idén 10 százalékra szeretne növelni, főként a flottaértékesítések bővítésével. Mint megtudtuk, nem zárják ki a nagyobb állami tendereket sem, de elsősorban a kisebb flottáknál szeretnének sikert elérni, főként az új modell, az SX4 megjelenésével.

A Vezess.hu kérdésre, hogy az 1,6-os szívómotor mellett számíthatunk-e kisebb turbós motor megjelenésre, Takeucsi Úr nemmel válaszolt. Ugyanakkor elmondta, hogy a következő évben érkezik egy új Suzuki modell, amelyben már lesz ilyen motorjuk. Ez a motor ellentétben pl. a SX4-ben szereplő Fiat dízellel, saját gyártású lesz.

Homályban a Splash 

Felvetésünkre a vezető egyelőre nem tudott részletekkel szolgálni a Suzuki Spalsh utódjáról, illetve arról, hogy összefognak-e más gyártóval az elkészítésénél. Mint ismeretes, a jelenlegi modell ikertestvére az Opel Agila, amely szintén Esztergomban készül, ám a német márka már bejelentette, hogy saját modelljének utódját már nem a Suzukival közösen, hanem önállóan készíti el.

Ehhez kapcsolódó kérdésünkre, hogy a következő Splash is Magyarországon készül-e, a japán úr az „egyelőre nem tudni” választ adta. Annyit árult el csupán a kocsiról, hogy többféle tervet vizsgál a márka az autó kialakítását tekintve. 

Amíg igény van rá marad a régi SX4 is gyártásban

Amíg igény van rá marad a régi SX4 is gyártásban

Amíg igény van rá marad a régi SX4 is gyártásban


A Suzuki Motor Corporation a 2012-es naptári évben 7,1 százalékkal 2,68 millióra növelte globális autóeladásait, bár ugyanezen idő alatt európai értékesítései az általános autópiaci forgalomcsökkenés miatt 13,5 százalékkal, 202 ezerre estek vissza. Az áprilistól márciusig tartó pénzügyi év első kilenc hónapjában, 2012 áprilisától decemberig a Suzuki Motor 1823 milliárd jen (4244 milliárd forint) értékesítési árbevételt ért el, 1,4 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál. Idén 3,5 százalékos árbevétel-növekedést célzott meg a Suzuki Motor Corp.

Japánba jó a hibrid

A jövő hajtásláncairól folyó beszélgetés során a vezérigazgató elmondta, hogy a Suzuki folytat fejlesztéseket hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás elektromos megoldásokkal is.

Szerinte azonban ezek Európában nem a tökéletes megoldások a Japánhoz képest eltérő közlekedési szokások miatt. Mifelénk gyorsabban és messzebbre hajtanak az autósok, mint Japánban. Ott jóval rövidebb utakat tesznek meg az autók – ez eleve kedvez a fenti modelleknek – ráadásul sokkal több a lámpás kereszteződés, amelyek miatt több a lassítási fázis, ahol az energia-visszatermelés kifejtheti áldásos hatását.  

Visszafogott megfogalmazásából úgy tűnt, szerinte Európában még jó ideig a belsőégésű motoroké marad a főszerep.

Forrás: MTI, Vezess.hu